[dernek] Re: idari kurul toplanti gundemi -- 25/07/2004

From: Turker GULUM (turker.gulum@tubitak.gov.tr)
Date: Fri 23 Jul 2004 - 18:31:02 EEST

Selamlar,

Yurtdisiyla iliskiler konusu uzerine yorumlar yapilama baslanmadan once
bazi onkosullari hatirlatmak istedim. Dernegimizin tabii oldugu yasanin 7,
11 ve 12. maddeleri uluslararasi faaliyetlerin nasil yapilacagini
belirlemis. Buna gore:

"Madde 7 - Bu Kanunun 11 ve 12 nci maddeleri hukumleri sakli kalmak uzere;

1. Uluslararasi faaliyette bulunmak amaciyla dernek kurulamaz.

2. Turkiye'de kurulan dernekler, yurt disinda kurulmus ulusal veya
uluslararasi dernek veya kuruluslara katilamaz.
3. Merkezi yurt disinda bulunan derneklerin Türkiye'de subesi acilamaz.

Madde 11 - Uluslararasi beraberlik veya isbirliği yapilmasinda yarar
 gorulen
hallerde;
1. Uluslararasi faaliyette bulunma amacini güden derneklerin kurulması,

2. Mevcut derneklerin bu yonde faaliyet gostermesi,

3. Bir ve iki numarali bentlerde sozu edilen derneklerin yurt disinda sube

acmasi veya yurt disindaki benzer amacli dernek veya kuruluslara katilmasi,

Disisleri Bakanliginin gorusu alinmak suretiyle, Icisleri Bakanliginin
onerisi uzerine, Bakanlar Kurulunun izin vermesine baglidir.

    Yurt disindaki bir dernek veya kurulusa katilmak isteyan dernekler veya
ust
kurulus, bu dernek veya kurulusun statusunun Turkceye cevrilmis noterden
onayli
iki ornegini Icisleri Bakanligina vermekle yukumludurler.

    Turkiye'deki derneklerin katildigi veya isbirligi yaptigi yabanci
dernek ve-
ya kuruluslarin, kanunlarimiza ve ulusal cikarlarimiza uymayan veya kurulus

amaclariyla bagdasmayan faaliyetlerde bulunmasi halinde, Turkiye'de
kurulmus dernegin, bu yabanci dernek veya kuruluslarla olan iliskilerine
Disisleri Bakanliginin gorusu alinmak suretiyle Icisleri Bakanliginin
onerisi uzerine, Bakanlar
Kurulu karariyla son verilir.

    Yurt disinda kurulan derneklerin Turkiye'deki faaliyetleri

    Madde 12 - Yurt disinda kurulan ve uluslararasi beraberlik ve isbirligi
saglamak amacini guden derneklerin;

    1. Turkiye'de sube acmalarina,

    2. 11 inci madde uyarinca kurulmalarina veya uluslararasi faaliyette
bulunmalarina Bakanlar Kurulunca izin verilen kuruluslara veya derneklere
katilmalarina veya bunlarla isbirliginde bulunmalarina,

    Isbirligi veya musterek faaliyetlerin yararli olacagina kanaat
getirilmesi
halinde, karsilikli olmak kaydiyla Disisleri Bakanliginin gorusu alinarak,
Icisleri Bakaniliginin onerisi uzerine Bakanlar Kurulunca izin verilebilir.

    Yukaridaki fikrada soz konusu edilen derneklerin, kanunlarimiza veya
ulusal
cikarlarimiza uymayan veya kurulus amaclariyla bagdasmayan faaliyetlerde
bulunmasi halinde, acilmis subelerinin kapatilmasina veya verilen iznin
geri alinmasina, Disisleri Bakanliginin gorusu alinarak Icisleri
Bakanliginin onerisi uzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir."

Durum budur.

Turker GULUM
Gn. Sekreter