[dernek] Re: wiki

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 12 Jul 2004 - 09:32:21 EEST

 Merhabalar,

On Sunday 11 July 2004 20:35, Kudret Gler wrote:
> Benim arzu ettiğim kullanıcı adı şifre vs. dertler
> iyle uğraşmaksızın
> arama tarama yapabilmek, hata gördüğüm yerde kullan=C4
> =B1cı adıyla şifreyle
> uğraşmaksızın müdahale edebilmek. Sonucunu an=C4
> =B1nda görmek.

 Kullanici adi ve parola ile ugrasmamak gercekten zevkli bir sey, tarayici
ureticileri de gercekten hic ugrasmaniza degmeyecek kadar onemsiz kullanici
adi ve parolalarini defalarca yamamaniz icin "parola hatirla" gibi secenekler
sunuyorlar. Kullanicilarin kim oldugunun belli olmadigi bir ortamda yapilan
degisiklikleri takip etmek mumkun olabilir mi sizce? Ornegin ben kriptografi
ile ilgili bir sey yazdim, ve siz gelip orda *hata* oldugunu dusundugunuz bir
yeri degistirdiniz, ne belgeyi yazanin kimlgi belli, ne hatayi de degisiklik
yapanin kimligi belli. Nasil takip edilecek bunlar? Soylediginiz sey cok
utopik bence..

> Eğer aklınıza "iskelet nasıl olmalı?", "ne tü
> r bir yapılaşmaya
> gidilmeli?" vs. gibi sorular geliyorsa bence bunlar çok önemli
> olmayabilir. belki bunu da insanlara bırakabiliriz. Projeden işe
> yarar
> birşey çıkıp çıkmamasını muhtemelen
> bu listede bile olmayan, açıktaki
> türkçe bilen linux kullanıcıları belirleyecek. Bur
> aya insanlar
> deneyimlerini yazarlar, yok kimisi çevirileri koyar, yok kimisi bilmem
> ne yapar... Bunu sınırlamaktansa bunu da insanlara bırakmak
> [...]

 Bunu insanlara birakmak mumkun olamaz bence. Ornegin, ana sayfaya
girdiginizde ne goreceksiniz? Belli bir hiyerarsik yapi olmadan, daginik bir
sekilde duran bilgilere ulasmanin nerede ise imkansiz olacagini kabul
edersiniz sanirim. Bu durumda da bir iskelet olusturulmasi gerekecek, ve bu
durumda da birilerinin bunun nasil olmasi gerektigine karar vermesi
gerekecek.

 Bunlari yapmak insanlari sinirlamak degil, onlara hizmet etmek bence. Bu
ikisini bazen birbirine karistiriyoruz. O zaman insanlari sinirlamamak icin
belediyeler otomobiller icin yol da yapmasin mesela, dere tepe duz gidelim :)

> Sonuçta keşke ortaya bir türkçe linux ansiklopedisi =C3
> =A7ıksa. Ancak bu
> olmasa da ciddi bir bilgi birikimi olacağını umuyorum.

 Katiliyorum, cok guzel olur. (Fakat yukardaki gibi olmaz)

> Bilemiyorum ama LKD tarafına insangücü istihdamı olarak
> çok da bir yük
> getirmeyeceğini sanıyorum.

 Ben de sanmiyorum, eminim dernek yonetimi "olur, yapalim" dedikten sonra
boyle bir calismanin duzgun sekilde gerceklestirilebilmesi icin yapilacak
islerin bir kismini uzerine almak isteyecekler cikacaktir, hatta mesela siz
bu kisilerden birisi olabilirsiniz belki :)

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -