[dernek] Re: Teknik e-posta listeleri - 0.3 surumu

From: Ali Erdinç Köroglu (info@erdinc.info)
Date: Fri 09 Jul 2004 - 01:41:46 EEST

Merhaba...

On Thu, 8 Jul 2004 13:56:05 +0300
Doruk Fisek <dfisek@fisek.com.tr> wrote:

> E-posta Listelerinin Yeniden Yapılanması ile İlgili Oylama (sürüm: 0.3)
>
> 1) Linux-baslangic listesi
> a) Olduğu gibi kalsın.
> b) Listenin adı linux@linux.org.tr olarak değişsin.
> c) Listenin adı linux-ilkadim@linux.org.tr olarak değişsin.
> d) Listenin adı linux-kullanici@linux.org.tr olarak değişsin.
> e) Liste tamamen kaldırılsın.

Cevap - e
Açıklama: Konu kapsamı dışında çok gereksiz trafik oluşuyor, başlangıç göreceli
bir kavram. Örnek kime göre başlangıç??

> 2) Linux-ileri listesi kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - a
Açıklama: Çok daha göreceli bir kavram, kime ve neye göre ileri??

> 3) Linux-network listesi
> a) Olduğu gibi kalsın.
> b) Linux-sunucu isimli ayrı bir liste daha açılsın. Sunucularla
> (Apache, Postfix, vb) ile ilgili tartışmalar o listeye taşınsın,
> Linux-network listesinde ağ yönlendirme, güvenlik duvarı, proxy ve benzeri
> verinin taşınmasına ilişkin konular olsun.
> c) Linux-internet (web, mail, dns gibi sunucuların soru/sorunların
> tartışıldığı) liste ve Linux-intranet (DHCP, proxy gibi intranet hizmeti
> veren servislerin soru/sorunların tartışıldığı liste) isimli iki ayrı liste
> daha açılsın.

Cevap - c
Açıklama: Listelerde oluşabilecek konu dışı sorular için iyi bir önlem
Apache'de türkçe karakter nası eklenir sorularının bence başlangıç yada sohbet listelerinde
yer yok ve olmamalıda.

> 4) Kylix listesi linux-programlama listesine katılsın ve kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - a
Açıklama: Daha önce yaşanan ayrı programlama listeleri sorunlarına kökten çözüm.

> 5) Tüm listelerde moderasyon (kurallar dışına çıkanların bir liste
> yöneticisi tarafından denetlenmesi) uygulansın mı?
> a) Evet, moderasyon uygulansın.
> b) Hayır, moderasyon uygulanmasın.

Cevap - a
Açıklama: Moderator olmalı, tartışmayı bilmeyen bir çok insan var listelerde ve hatta adamı
katil etmeye yönelik mesajlar bile gördüm :) Aziz Nesin halkın %90'ı aptal demişti, destekliyorum

> 6) Linux-cekirdek listesi açılsın mi?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - a
Açıklama: Açılmalı, bu konununda kendine ait bir listesi olmak zorunda. İleri listesinde şuan spesifik bir
konu alanı açıklaması bulunmadığından zaman zaman alakasız mailler görüldüğü tarihte yazmaktadır.

> 7) Linux-guvenlik listesi kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - b
Açıklama: Liste kapanmamalı ancak iptables vs.. tarzındaki konuların konusulacağı yer olmaktan kurtulup
bug'ların güvenlik açıklarının update'lerin konuşulduğu yer olmalı (bugtraq tarzı)

> 8) Oyun listesi linux-masaustu listesine katılsın ve kaldırılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - a
Açıklama: Ayrı bir liste oyun için çok lüx (yazıldığı gibi okunur) masaüstü olması gereken yer

> 9) Terim listesi,
> a) Olduğu gibi kalsın
> b) İsmi linux-yerellestirme olsun ve kapsamı genişlesin
> c) İsmi linux-turkce olsun ve kapsamı genişlesin

Cevap - c
Açıklama: Linux 'un türkçe okunuşundan telaffuz gibi kelimelerin TDK(Türk Dil Kurumu) kontrolüne
mantıklı türkçe kelimeler üretilmesine kadar geniş bir yelpazede görev yapabilecek bir liste olmalı.
Yerelleştirme işini yerel-cg tarzı bir cg tarafından yürütülüp koordineli olarak linux-turkce ile
paslaşılması gerektiği düşüncesindeyim.

> 10) Linux-ik (insan kaynakları) isimli, Linux ile ilgili eleman/iş
> arayanların duyurulacağı bir liste açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - a
Açıklama: Açık konuşmak gerekirse Linux-sohbet yada benzeri duyuru haricinde listelerde iş ilanı vs.. tarzında
duyurular görmek benim pek hoşuma gitmiyor. Olması gereken nasıl her spesifik konu yada konular için kurallar
zinciri oluşturup hizaya sokmaya çalışıyorsak İnsan Kaynakları şeklinde ayrı bir listenin olması olaya daha
fazla CİDDİYET katacaktır kanısındayım.

> 11) Linux-programlama listesinin adı linux-gelistirici olarak değiştirilsin
> mi?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - b
Açıklama: "Neyi geliştiriyorsun ulaa" tartışması yaşanmasın programlama diyip paşa paşa geçinilsin

> 12) Linux-kurulum isimli, her türlü dağıtımın kurulumu ile ilgili
> soru/sorunların tartışıldığı bir liste açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - a
Açıklama: Mutlaka olmalı aksi takdirde oluşacak yeni listelerde dahi Conexant-Modem nasıl kurulur, ses kartımı
tanıtamadım, hangi Linux'u neden seçmeliyim, Neden Linux tarzı sorular hep olacaktır. Maadem 1 kerede listeleri
derleyip toplayalım diyoruz kurulum gibi önemli bir konuya ait bir posta listesi olmalıdır.

> 13) Linux-is isimli, Linux ile ilgili iş duyurularının yapılacağı listesi
> açılsın mı?
> a) Evet
> b) Hayır

Cevap - b
Açıklama: Linux-IK açılacaksa Linux-is'e gerek olmayacağını düşünüyorum.

--
Sevgiler
Ali Erdinç Köroğlu