[dernek] e-posta listeleri; duyuru meselesi

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 22:12:37 EEST

Selam,

Cross-posting olmasın demekle bu engellenemiyor.
Son örnek: pakistan linuxnet
Kim kimi engelleyecek? Asıl sorun bu!!!
Yoksa kolay; listeci, "to" alanındaki ilk girdiye işlem
yapar diğer girdileri gözardı eder, olur biter.
İlk girdi, listecinin ilgi alanında değilse listelere
eposta hiç dağılmaz.

Şimdi beni de karalar bağladı. belgeler.org'da yeni
bir belge duyuracaksam ne yapacağım. Evvelce yaptığım:
ecartis'ten liste üyelerinin listesini alıp en çok üyesi
olan listelere duyurumu yapıyordum. Artık onu da yapmaz oldum.
Benim bu duyurularımdan şikayet eden olmadı ama, ben rahatsız
oluyorum. Aksine duyurmadığım için dernek listesinden şikayet geldi.

Kural konunca, özür dilemek ya da başkan olmak kuralı çiğnemenin
yolu olmamalı. O halde bir çözüm lazım.

linux-duyuru diye bir liste açıp, duyuru yapılacak kitlenin
üye olacağını ummuyorsunuz, değil mi... Ben üye olmazdım :-)

TBD listelerinde bir uygulama var. Çok şikayet alıyor ama
bu gibi durumlarda gerekli oluyor. Tüm listelerin üyelerinden
oluşan, üyeliğin bir bakıma isteğe bağlı olmadığı tek bir duyuru listesi.
Ancak böyle bir liste ile ve "to" alanında sadece ilk girdiye işlem
yapılarak cross-posting önlenebilir.
Ama bu listeye yazmak da sadece moderatörün hakkı olmamalı,
yani, liste gönderilecek iletiler bakımından yönetilen bir liste
olmalı ama kişiye özel olmamalı.

Bir de iş duyuruları; linux-iş iyi bir isim değil (ş var).
linux-eleman desek.

Esen kalın,
Nilgün