[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 13:12:16 EEST

Merhabalar,

On Thu, 8 Jul 2004, =?iso-8859-9?Q?S=2EÇağlar?= ONUR wrote:

<kesildi>

> [...]
> cihazlar, ileri routing v.s gibi konular olması gerektiğini düşünüyorum.
> İnterneti nasıl paylaştırırım, iptables'ta şunu nasıl yaparım, squid
> bana şöyle diyor gibi sorular network listesinin mi, açılırsa sunucu
> listesinin mi yoksa hali hazırda ileri listesinin mi problemi belli
> değil. Mevcut problemini sormak isteyen kişi mesela squid bir ağ
> sunucusu, burdada bir network listesi var ama benim problemde öyle
> hergün bulunan birşey değil diye düşünüp ya bir listeyi şeçip ona
> soruyor yada ikisine birden cross-posting yapıyor.

- -network listesi açıldığında, sunucuların da bu listede konuşulabileceği
belirtilmişti. O nedenledir ki bu konular mevcut durumda -network
listesinde konuşuluyor.

> * oyun listesi linux-masaustu listesi ile birleşmeli...

Destekliyorum.

> * kylix listesi linux-programlama listesi ile birleşmeli [ aksi takdirde
> her dil için bir liste açılmalı :) ]...

Açılması bence anlamsızdı, birleşmesine gönülden destek veriyorum.

> * linux-donanim aynen kalmalı ve donanım kaynaklı her problem, öneri,
> tavsiye, tartışmanın merkezi olmalı...

Buna da katılıyorum.

> * Kesinlikle cross-posting'e izin verilmemeli yapanlarda bence bir kere
> uyarılmalı [ bu uyarıyıda liste üyeleri değil daha önce üzerinde
> konuşulmuş, düzgün bir metin sorumlu kişi yapmalı ], aynı hareketin
> tekrarında 1 hafta listeden uzaklaştırılmalı...

Sanırım daha önce bu tartışma içinde söylenmişti: Sadece o e-posta
adresini listelerden uzaklaştırabilirsiniz. Örneğin devrim@gunduz.org'u
yasaklarsanız devrim@tdmsoft.com'u kullanırım, olmadı @linux.org.tr,
olmadı süper hotmail hesaplarımdan birini çıkartırım (hepsini
yasaklarsanız da yasaklayanın üzerine otururum :-D ) Dolayısıylaaaa (bkz
aşağısı)

> * Listelerde çıkan, bazen terbiye sınırını aşan [ bkz. linux-sohbet,
> S.Çağlar ONUR v.s. Barış Çiçek ] tartışmaların kapatılması, gerekirse
> cezalandırılması için mesela YK'dan bir iki kişinin oluşturacağı
> ombudsman@linux.org.tr adresi açılmalı. Gereksiz uzayan, can yakan,
> seviye düşüren tartışmaların failleri ile ilgili kararları herkese eşit
> mesafede durarak [ mesela uyarı, listede özür dilemeye zorlama,
> uzaklaştırma hatta listelerden kovma ] bu merci vermeli ve kimse itiraz
> etmemeli...

... Dolayısıylaaa senin yazdıkların gibi "caydırıcı" şeylerin olması daha
önemli.

> * Her liste için bir tanım metni hazırlanmalı ve her liste kullanıcısına
> üye olduğu listeler için ayda bir defa gönderilmeli...

Mailman bunu güzelce yapıyor. Zaten (emin değilim ama) ecartis -> mailman
geçişi de şu anda planlar dahilinde.

> * Soru sormasını bilmeyen, subject satırına soru yazıp içine iki kelime
> laf etmeye üşenen, yada listedeki insanları medyum sanıp, X kurdum
> çalışmıyor diyen ULTRA süper yoğun insanlar için daha önce listeye
> gönderilen NASIL SORU SORULUR? isimli belge soru soran insan
> gönderilmeli, gene tartışma çıkması engellenmelidir. Hareketin birkaç
> defa tekrar edilmesi durumunda listelerden uzaklaştırmak iyi bir yöntem
> olabilir [ Sonuçta burada herkes bir şekilde yoğun, onlar zaman ayırıp
> cvp yazıyorlarsa sende zaman ayır adam gibi soru yaz ]...

Ya bunu da destekliyorum, klavyenden bal damlamış.

Saygılar.
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                        http://www.tdmsoft.com
                        http://www.gunduz.org