[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Afsin Taskiran (afsin@taskiran.org)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 11:15:11 EEST

On Thu, 2004-07-08 at 10:39, A. Murat Eren wrote:
> Merhabalar,

Merhaba;
> Burdaki mini oylama da da cikan sonucta insanlarin boluk porcuk liste
> isimleri olmasi yerine birbirine benzer konularin tartisildigi listelerin tek
> bir adres altinda olmasinin faydali olacagini dusunduklerini hissettim.
Benim tam olarak dusundugum ana basliklarla ayrilmis konularin
tartisildigi listelerdi.

> --
>
> o linux-kullanici: Linux uygulamalari ile ilgili, konfigurasyon
> problemleri, kurulum sorunlari, duvar kagidini degistirememe sorunlari,
> donanim sorunlari, kernel derlemeden tutun da NTFS alani neden goremiyorum,
> arttirimsal backup nasil alirim, kullanicilarin su dizindeki
> dosyalari sadece yazabilmelerini ama silememelerini istiyorum
> sorunlarindan modemimle Internet'e baglanamiyorum sorularina kadar
> her sey icin kullanilacak genis tabanli, en haraketli (donanim +
> baslangic + ileri + masaustu vs.) e-posta listesi.

Bana gore kernel ile ilgili ayri bir liste acilmalidir. Cunku herseyin
basladigi yer kernel dir. Bu konuyu "duvar kagidimi nasil
degistirebilirim" sorusunun soruldugu bir listeye sormak yanlis olur. Ne
konu olarak ortaktir ne de (bi acidan yanlis ama) duzey olarak.

Bunun yerine linux-masaustu tarzi bir liste olusturulmasi daha mantikli
olur.
> o linux-gelistirici: Linux uzerinde yazilim gelistirme ile ilgili her
> sey. gdb kullanimindan "linuxta gotoxy(); nerde?" sorularina,
> linux'ta datagram soket acamiyorum'dan, "gcc'ye bir patch yazdim
> 75K, sizce nasil olmus?" tartismalarina kadar her turlu
> programlama / yazilim gelistirme iliskili mevzular icin kullanilacak
> e-posta listesi.

Icerik olarak katiliyorum ama bunun linux-programlama listesinin aynen
devami olarak algilanmasindan yanayim. Liste adi da ayni kalsin:
"linux-programlama"

> o linux-sunucu: Apache'nin rewrite modulunden postfix+spamassassin'e,
> iptables'da kural belirlemeden, bandwith sinirlamasi koymak
> istiyorum'lara , ofisimizdeki yaziciyi kullanicilara kota destegi
> ile paylastirmak istiyorum'dan, samba ile dosya sunucu yaptim ama
> kimse bir sey cekemiyor'a kadar her turlu soru/sorun icin
> kullanilacak e-posta listesi.

liste adina ve icerigine aynen katiliyorum
> o linux-yerellestirme: KBabel kullanimindan, terim tartismalarina, "neyi
> cevirelim, ne lazim" yoneylem arastirmalarina kadar yerellestirme
> ve Türkçe ile ilgili her mevzuyu kucaklayan e-posta listesi.

Tartisilacak konularda ? olsa da gerekliliginden yanayim.
> o linux-sohbet: fikir alisverisi ve "linux/GNU/bilisim" iliskili
> haberlerin duyurusu ve sohbet icin ogle arasi, ikindi cayi listesi.

Katiliyorum
> --
>
> Boyle bir duzenleme ile su anki aktif gorunen listeler paylastirilacak olursa
> soyle bir sey cikiyor ortaya:
>
> linux-baslangic
> linux-ileri
> linux-guvenlik

linux-guvenlik listesinin kaldirilmasina karsiyim. Bunun acigini hangi
liste kapatabilir? Mutlaka olmalidir. ileri ve baslangic listeleri
kaldirilmalidir.
> Listeleri, kullanici seviyesinden bagimsiz olarak butun yukadaki listelere
> dagilmis oldu. Yani gelistirici listesine de sunucu listesine de baslangic
> seviyesinde, ileri seviyede ya da guvenlikle ilgili sorular gelebilir.
> Yalitim seviyesel degil, kavramsal.
Gelistirici listesi linux-programlama olarak kalsa daha iyi olur.

> linux-network
>
> Bu liste de diger listelerin icerisinde eritildi. Cunku gelistirici listesine
> network programlama ile ilgili sorular gelirken, kullanici listesine de
> network ayarlarinin nasil yapilacagi ile ilgili sorular gelebilir.

Buna katilmiyorum. network listesi mutlaka gereklidir. linux-sunucu
listesi ile birlikte linux-network listesi guzel bir sekilde
calisabilir. Birine apache sorulari sorulurken birine iptables sorulari
gelebilir.
> linux-donanim
> linux-masaustu
> oyun

donanim listesinde cekincelerim var.masaustu ve oyun listesinin
toplanmasi mantikli olabilir
> Listeleri, linux-kullanici listesi altinda toplandirlar.

> Selamlar.
Sevgiler

--
Afşin TAŞKIRAN