[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 10:39:14 EEST

 Merhabalar,

On Thursday 08 July 2004 03:12, Doruk Fisek wrote:
> Buyrunuz, devraliniz, kim tutar sizi :-)

 Estafurullah efendim, sizler varken..

 Daha evvelden sohbet listesinde donen mesaj trafigini dun Didem Kamoy
hanimlar her zaman oldugu gibi -benim butun yanlis yonlendirmelerime karsin-
basari ile bulup cikardilar (tesekkur ediyorum kendilerine).

 Burdaki mini oylama da da cikan sonucta insanlarin boluk porcuk liste
isimleri olmasi yerine birbirine benzer konularin tartisildigi listelerin tek
bir adres altinda olmasinin faydali olacagini dusunduklerini hissettim. Zaten
daha onceki cozum onerim de bundan pek farkli degilmis. Belki bunu
olgunlastirmak yoluna da gidebiliriz, tavsiye 4 adet temel liste olmasi,
terim listesini de icine alacak bir liste ile 5 olur snaiyorum, onu da simdi
ekleyecegim:

 --

        o linux-kullanici: Linux uygulamalari ile ilgili, konfigurasyon
          problemleri, kurulum sorunlari, duvar kagidini degistirememe sorunlari,

        o linux-gelistirici: Linux uzerinde yazilim gelistirme ile ilgili her
          sey. gdb kullanimindan "linuxta gotoxy(); nerde?" sorularina,
          linux'ta datagram soket acamiyorum'dan, "gcc'ye bir patch yazdim
          75K, sizce nasil olmus?" tartismalarina kadar her turlu
          programlama / yazilim gelistirme iliskili mevzular icin kullanilacak
          e-posta listesi.

        o linux-sunucu: Apache'nin rewrite modulunden postfix+spamassassin'e,
          iptables'da kural belirlemeden, bandwith sinirlamasi koymak
          istiyorum'lara , ofisimizdeki yaziciyi kullanicilara kota destegi
          ile paylastirmak istiyorum'dan, samba ile dosya sunucu yaptim ama
          kimse bir sey cekemiyor'a kadar her turlu soru/sorun icin
          kullanilacak e-posta listesi.

        o linux-yerellestirme: KBabel kullanimindan, terim tartismalarina, "neyi
          cevirelim, ne lazim" yoneylem arastirmalarina kadar yerellestirme
          ve Türkçe ile ilgili her mevzuyu kucaklayan e-posta listesi.

        o linux-sohbet: fikir alisverisi ve "linux/GNU/bilisim" iliskili
          haberlerin duyurusu ve sohbet icin ogle arasi, ikindi cayi listesi.

 --

 Boyle bir duzenleme ile su anki aktif gorunen listeler paylastirilacak olursa
soyle bir sey cikiyor ortaya:

         linux-baslangic
         linux-ileri
         linux-guvenlik

 Listeleri, kullanici seviyesinden bagimsiz olarak butun yukadaki listelere
dagilmis oldu. Yani gelistirici listesine de sunucu listesine de baslangic
seviyesinde, ileri seviyede ya da guvenlikle ilgili sorular gelebilir.
Yalitim seviyesel degil, kavramsal.

         linux-network

 Bu liste de diger listelerin icerisinde eritildi. Cunku gelistirici listesine
network programlama ile ilgili sorular gelirken, kullanici listesine de
network ayarlarinin nasil yapilacagi ile ilgili sorular gelebilir.

         linux-donanim
         linux-masaustu
         oyun

 Listeleri, linux-kullanici listesi altinda toplandirlar.

         linux-sohbet

 Listesi oldugu gibi kaldi.

         linux-programlama
         kylix

 Listeleri, linux-gelistirici listesi altinda toplandirlar.

         terim

 Terim listesi de icerigi genisletilerek linux-yerellestirme olarak
degistirildi.

 Evet. Teklifimiz budur efendim :)

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -