[dernek] Re: teknik e-posta listeleri - 0.2 surumu

From: Afsin Taskiran (afsin@taskiran.org)
Date: Sat 03 Jul 2004 - 08:45:26 EEST

On Sat, 2004-07-03 at 03:19, Doruk Fisek wrote:
> Merhaba,

Merhaba;
> - Ilk soruya linux@linux.org.tr secenegi eklendi.
> - 5. bir soru olarak "listelerde moderasyon uygulansin mi?" eklendi,
> diger sorulardaki benzer secenekler kalkti.
> - Moderasyon "nasil" yapilacagini oylamaya katmak mantikli mi -- tamamen
> ayri bir is olabilir, karar veremedim, o nedenle eklemedim ancak fikirlere
> acigim.
Moderasyon guzel bir fikir gibi gorunuyor ama kimlerin sorumlu olacagi,
kurallarin neler oldugu iyi belirlenmeli. Ornegin ayni msg i birden
fazla listeye yollayana 2 gun uzaklastirma verilir vs... gibi. Ancak bu
daha sonra bize karsi bir antipati yaratabilir.
> =======================================

linux@linux.org.tr adinda bir listenin olmasi degisik konu ve
seviyelerde msg larin buraya atilmasina yol acar.

Ayrica bana gore listeler baslangic, ileri vs.. gibi
seviyenlendirilmemelidir. Kimse bu konuda olcuyu tam olarak
tutturamiyor. Bunun yerine konulara gore duzenlenmis bir liste hem bu
sorunu giderir hem de guzel bir arsivleme saglar. Ornegin;
linux-network, linux-programlama, linux-kernel, linux-sunucular,
linux-donanim, linux-masaustu...

Konularda daha fazla ayrim yaparsak da bu sefer akil laristirabilir, yer
isgal edebilir. Ornegin linux-sunucular listesini linux-apache,
linux-mail, linux-dhcp gibi ... Bu kadar da alt dallanma yapilmamali.

Ayrica kylix listesinin kaldirilmasina da katiliyorum. O zaman bir de
qmail, anjuta vb.. gibi listeler de acilmalidir. Bunu linux-programlama
altina tasiyabilir.

Sevgiler

Afşin TAŞKIRAN
IT Consultant