Re: [Dernek] senlik/konferans -kisa ozet-

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Thu 23 Dec 2004 - 03:21:01 EET

> Selam,

> Wed, 22 Dec 2004 23:12:29 +0200 tarihinde Murat Koç <muratkoc@kivi.com.tr>
yaziyor:

> Arkadaslar o veya bu nedenle yasadiginiz sehirden senede yalnizca bir kere
> cikip, onu da senlik icin kullaniyorsaniz lutfen bunu belirtin, bu senlikte
> sizi evimde agirlamak isterim...
>
> Biraz abartiyorsunuz bence...

İş için çok defa şehir dışına çıkıyorum :) Fakat doğal olarak iş için şehir
dışında olmanın şenlik için şehir dışında olmak üzerinde dayanılmaz bir
üstünlüğü var :p

İkisi birbirinden farklı konular. Özellikle haftaiçi olması durumunda
insanların zaman ayırması zor olabiliyor.

Bundan dolayı abarttığımı düşünmüyorum, yaşadığımı söylüyorum.

> bu seminer benim de ayrim yaparken hep kafamda olan seydi ve sunu
> dusunduruyordu: bu bicimdeki ya da anlayistaki her semineri senlige,
> teknik/felsefi anlamda cok belirli bir konusu olan ya da tamamen genelde
> yogunlasan ve akademik/karar duzeyinde bilisim calisani/yonetim kurulu
> uyeleri vs. 'agir toplar'in da ilgi/saygi gosterecegi sunum bicimlerine
> yerlestirilebilecek her calisma da konferans'a ayrilmali...

Bana bu ağır topların ilgi göstereceği örnek önceki seminerlerden konuları
gösterebilir misiniz? Ne gibi konular özellikle sizce ağır topların ilgisini
çeker?

Nitekim 2002/2003/2004 şenlik programlarıma baktığım zaman 2002 ve 2003
içerisinde ağır topların ilgisini çekecek konferanslık bir konu göremedim
2004 içinde ise bu konular sadece sponsorların kendi tanıtım veya planları
ile ilgili olan konuları idi.

Bunların dışındakiler herhangi bir şekilde karar verecek kişilerin karar
vermelerini sağlayacak olan bir altyapı hizmeti sunacak konuşmalar değil.

Güzden kaçırdığım var mı veya siz acaba gerçekten diğer konuları izleyen ağır
topların hadi Linux'a geçelim diyeceklerini mi düşünüyorsunuz?

> Ben senligin tam olarak nasil olmasi hayalini kuruyorum bir ornek
> vereyim... Hani polis akademisi serisinin bir bolumunde bizim sapsal
> komutana odul verilir ve verildigi ortam da polisler zirvesidir ya... hem
> butun gun skillshare denilen 'bilenler bilmeyenlere anlatsin' etkinlikleri
> ve tanitimlar vardir hem de aksamlari icer, dans ederler... Iste bu... ya
> da baska bir bakis acisiyla, Asterix'in bir macerasinda buyuculer ormanin
> mustesna bir kosesinde toplanip yillik toplanti yaparlar... o toplanti
> atmosferi de senligi anlatir...

Bu şu anda yapılan şenlik organizasyonunun yaptığı şey.

> Ote yandan artik dev bilisim firmalariyla kolkola ya da kafa kafaya yurumek
> icin eksigi olmayan (tanitim, bilinirlilik, kullanim kolayligi konularinda
> da...) sevgili penguenimizin takim elbiseli ortamlara da girmesi
> gerekiyor... ve ben o ortamlarin 'senligimde' olmasindansa, kendine has bir
> sekilde olmasini tercih ederim...

Hımm bu biraz karmaşık bir konu. Çünkü bu derneğin yapabileceği birşey değil.
Belirli sorunlar var bunun için ve dernek bünyesinde buna uygun çalışma veya
mantalite değişikliğinin yapılması gerekiyor.

Ne gibi sorunlar var diyeceksiniz.

1-) Linux henüz dev bilişim firmaları ile GPL programlar bazında kolkola veya
kafa kafaya yürüyecek güçte değil.

2-) Öyle olduğunu farz edecek olsak bile Türkiyede bu yürümeyi sağlayacak
kadar Profesyonel Linux firması yok ne yazık ki ve dernek eğer kendisi bu
yapılandırmayı yapmak istiyorsa derneğin de bunu sağlayacak gücü ve yetkisi
bulunmamakta.

3-) Dernek böyle bir yapılandırmayı sağlayabilmek için kurumsal yapılanma
düzeninde bulunması gerekiyor ve kişilerden bağımsız olarak bunu yapabilmesi
gerekiyor.

vs vs ...

Bugün ne yazık ki Linux işinin (daha iyi bir tanımlama yapın lütfen)
içerisinde olan kişiler dahi Linux'un süper ultra muhteşem olduğu ve herşeyi
yapabileceği güveni ile herşeyi yapabileceklerini düşünüyorlar. Bu YANLIŞ ve
en büyük yanlış yönlendirme. Server tarafı için belirli konumlarladırmada
çeşitli şeyleri yapabilirsiniz fakat iş gerçek production sistemler olduğu
zaman ne yazık ki 3rd party ürünler ile bunlar ancak sağlanabilmekte
opensource ürünler ile değil. Bugün dünyadaki büyük migration veya production
sistemlere bakıldığı zaman olayın esas olarak sadece işletim sistemi
tarafında Linux olduğunu ama esas işin 3rd party ürünlerle yapıldığını
görürsünüz.

Yukarda dikkatimi çeken bir başka nokta ise kullanım kolaylığı. Bu da bir
başka yanlış nokta. Ne yazık ki Linux sistemlerde öyle ultra süper bir
kullanım kolaylığı bulunmamakta. Evet ben yıllardır kullanıyorum ve Windows
kullandığım zaman acaip zorluk çekiyorum ama olay benim/senin/onun/bunun
alışkanlık yapıp kullanması değil herkesin kolay kullanabilmesi.

Ne kadar garip geliyordur belki yıllardır Linux kullanan ve bu işi profesyonel
olarak yapan birinin ağzından bunları duyuyor olmak. Fakat olaya gerçekleri
gözönüne alarak bakmak gerekiyor.

Misal bugün en rahat kullanabilen Desktop dağıtımlarından bir tanesi NLD
(Novell Linux Desktop) fakat bu dağıtımın dahi şu anda windowsun verdiği
kullanım kolaylığını sağlayamadığı son derece açık ki bunun sonrasında
rekabet etmesi gerekecek olan Longhorn var ki işimiz iş :)

NLD projesinin başındaki kişinin NLD için söyledikleri yaklaşık şöyle " Biz
NLD yi Windowsları replace etmek için yapmadık. NLD sadece belirli görevleri
olan desktopları replace etmek için yapıldı. Windowsları replace etmek için 5
yıllık bir süreç bulunmakta"

Bugün birçok kişi Linux sorusuna doğru düzgün cevap veremiyor sizce neden?
Çünkü fanatizm olarak olaya bakılıyor ve Linux süper düşüncesi ile güven
duyuyor. Söyleyebileceği şeylerden en geneli "Linux açık kodlu, süper şöyle
böyle" kaçış noktası ise "Windowsda sürekli güvenlik açığı var, kaç günde bir
reboot ediyorsun, kapalı kodlu vs vs şeklinde" bir windows power user veya
iyi bir admin karşısında ise verilebilecek bu tür cevaplar çok anlamlı
olmuyor ne yazık ki ve daha ayakları yere basan cevaplar vermeniz gerekiyor.

Bakın 2004 yılında Linux kullanımında önemli bir artış oldu. Sizce neden?
Linux'un bu 1 yıl içinde müthiş bir gelişme kaydetmesi ve süper birşey olması
mı? HAYIR! Öyle olmasını çok isterdik ama değil ne yazık ki. Artışı sağlayan
en önemli etken BSA'nın baskılarını arttırması ve bunu tehditkar bir biçimde
yapması.

Neyse nereden nereye geldik aslında bu saatlerce konuşulabilecek bir konu.

Geri dönecek olursak konumuza benim önceki konuşmalardan gördüğüm kadarı ile
daha teknik konuların konferansa alınması yönünde idi. Fakat şimdi ağır
topların ilgisini çekecek konuların oluşturduğu bir altyapı olması istendiği
görüşünü görüyorum. Buna bir netlik kazandırabilir miyiz?

Her iki durumda nasıl bir konu seçimi yapılması düşünülüyor veya örnek konular
var mı?

Misal Özer (saolsun) 2.6 kernel seminerinin çok ilgi çektiğini ve şenlikte
kalması gerektiğini söylemiş. O semineri veren kişi olarak ise 2.6 çekirdek
konusunun şenlikteki en ağır konulardan biri olduğunu ve teknik konferans
yapılacaksa o konferansa ait olması gerektiğini düşünüyorum. Ayırım yapılması
durumunda şenliğe katılacak yeni bir kullanıcının o seminerin %90'ını
anlamayacağı gayet açık sanırım?

Tam bir ayırım ve konuların örneği verilebilirse çok daha rahat yorum yapma
şansına sahip olabileceğimi düşünüyorum.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri