Re: [Dernek] senlik/konferans -kisa ozet-

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 22 Dec 2004 - 23:12:29 EET

> Merhaba,

Selam,

> Su ana kadar yapilan yazismalarda olusan somut onerileri birkac maddede
> ozetledim (eksikleri varsa lutfen ek yapiniz) :
>
> 1 - Senlik su anda oldugu hali ile guzeldir, ikinci bir etkinlige gerek
> de yoktur, her sey tek buyuk bir etkinlige yigilmalidir.

Ben bu fikri destekliyorum. Nedeni ise katılımcıların iki ayrı yerde
uğraşmalarının zor olacağı. En azından kendim için düşünürsem.

Örneğin şenlik genelde Ankarada yapılıyor ve 2-3 gün için bile kalkıp oraya
gelmek zor oluyor. Genelde katılımcılara bakıldığı zaman biryerlerde çalışan
insanlar ve ben şenliğe gideceğim diye izin almaları veya işlerini o günlere
göre ayarlamaları çok kolay olmayabilir. Bunu senede 2 defa yapmaları ise
daha da zor olacaktır.

Şenliğin en baştan amacı insaları eğlendirmek/kaynaştırmak bunu yaparken bilgi
vermek idi. Bunun en güzel örneği bence geçen seneki şu müzikli olan seminer
idi :)

Şenlik sonundaki ödül/alternatif ödül törenleri, oyun turnuvaları, çeşitli
konulardaki teknik seminerler bunlar zaten bu ÅŸenliÄŸi bu kadar zevkli yapan.
Bunları ayırmak ve teknik seminerleri ayırmak bence güzel bir fikir değil.
Farklı parçalardan oluşan bütünlüğü bozacakmış gibi geliyor.

Ayırmak yerine bu parçları birbirleri ile organize hale getirmek şenliğin
başarısı için daha iyi olacaktır.

Bir de spronsorlar açısından bakmak gerekir olaya sadece eğlencenin olduğu bir
şenliğe pek sponsor olmak istemeyecektir sanırım kimse gelenlerin çoluk/çoçuk
olacağını düşünecekleri için diye düşünüyorum. Yorum?

> 2 - Senlik su anda oldugu hali ile guzeldir, ikinci bir etkinlik olmasinda
> bir sakinca yoktur.

İsmi ne olacak? Linux İleri Düzey Süper Teknik Seminerler Konferansı ? ...

> 3 - Senlikteki oturumlar ile konferanstaki oturumlar "taze"ligine gore
> ayrilmali. Daha once cesitli yerlerde duzenlenmis oturumlar senlikte yeni
> Linux ile ilgilenmeye baslayanlara yonelik tekrarlanirken, konferansta o
> yil icerisinde uretilmis -yeni- calismalara yer verilmeli.

Bu zaten yapılıyor sanırım. Her sene şenlikte Linux kurulumu, yenir mi gibi
şeyler anlatılıyor bildiğim kadarı ile (bakmadan yazıyorum)

> 4 - Senlikteki oturumlar ile konferanstaki oturumlar duzeye gore
> ayrilmali. Yeni Linux'a baslayanlara yonelik oturumlar senlikte yer
> alirken, konferansta hali hazirda Linux kullanicisi olan insanlara yonelik
> oturumlar olmali.

Belki şenlik süresi uzatılarak belirli günlere belirli düzey konular veya
konulara başlangıç/orta/ileri düzey gibi tanımlamalar eklenebilir
(açıklamalarına).

> Lutfen ama lutfen tartismalara katilin, goruslerinizi nedenlerini
> belirterek aciklayin. Geri besleme yetersizligi olursa, bu konuda dernegin
> idari organlari da karar almakta zorlaniyor. "Yaptik/oldu" ya da
> "yapmadik/olmadi" demek istemiyor kimse.

Dedirtmeyelim o zaman :)

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri