Re: [Dernek] senlik/konferans -kisa ozet-

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 22 Dec 2004 - 17:47:16 EET

Merhaba,

Doruk Fisek wrote:

> 4 - Senlikteki oturumlar ile konferanstaki oturumlar duzeye gore
>ayrilmali. Yeni Linux'a baslayanlara yonelik oturumlar senlikte yer
>alirken, konferansta hali hazirda Linux kullanicisi olan insanlara yonelik
>oturumlar olmali.

Ben -en çok- bu seçeneğe katılıyorum. Bir küçük farkla, şenlikle
konferans gibi bir şeyi ayırırken, aslında *hedef kitleye* göre ayırmak
gerektiğini düşünüyorum. Yani, mesela "Kamuda Linux" konulu bir
konferansta, "Kamu güvenliği ve Linux" konusu, pekala teknik detay değil
de, "şu ve bu yönlerden Linux daha uygundur" tarzında bir sunum da olabilir.

Mesela, "Şenliğin hedef kitlesi, 20-35 yaşında, üniversite mezunu
profesyonel veya ünversite öğrencisi, linux'u duymuş ama bilgisayarına
henüz kurmamış kişilerdir. Şenliğin amacı, eğlenceli bir atmosferde, bu
insanların kafasındaki olası soru işaretlerini gidermek ve
bilgisayarlarına linux kurup kullanmaya başlamalarını sağlamaktır." gibi
bir ifadede anlaşabilirsek, herşey herkesin kafasında çok netleşir.

Firmaların "7 cümlelik pazarlama stratejisi" gibi, bizim de, önemli
etkinliklerimizin -ve projelerimizin- kısa bir ifadesi olmalı. Gerekirse
ben bu konuda daha detaylı bir bilgi verebilirim, ancak işin en başı
*hedef kitle* dir.

Eğer geniş çaplı, 3-4 salonda 3-4 günlük kapsamlı bir konferans
hazırlayacaksak, bunlar da hedef kitlelerine göre bölünebilir. Bir salon
"kamuda linux" giderken, öbürü "kobi'ler ve linux" olur, vs...

Bu ayrımı yapmamızın temel nedeni, Linux'la yeni tanışıp eğlenmeye
gelenlerle, özel bir ilgi-uzmanlık alanıyla ilgili gelenlerin çok farklı
istek ve ihtiyaçlarının olması, ve hepsini birarada memnun etmenin, çok
zor olması, bunun mekan seçimine kadar, herşeye yansıması. Bence hedef
kitle ayrımını vurgulamak, konu ayrımından da, düzey ayrımından da,
tazelik ayrımından da daha anlamlı bir ayrım. Eğer hedef kitlemizi
belli-başlı 3-5 segmente bölersek, onların en ilgisini çekecek,
katılımı, memnniyeti maksimize edecek bir konferansı/etkinliği yada
şenliği daha somut bir şekilde tasarlayabiliriz diye düşünüyorum.

Bu konuda belki seminer-etkinlik cg 'leri daha net bilgi verebilir,
belki de listelerde anket falan yapabiliriz, demografik verileri ortaya
çıkarmak için. Kimler, kaç yaşında, hangi meslekte, cinsiyette, medeni
halde, gelir düzeyinde iken, Linux'un hangi alanlarıyla ilgileniyorlar,
elimizde veri olsa, bunları çok daha iyi planlarız bence.

Hamiş: İnsanların çoğunluğunluğu için, Linux bir amaç değil, çeşitli
sorunlarının çözümünde bir araç. Kimin ne sorunu olduğunu, ne istediğini
iyi anlarsak, olay kolay çözülür.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.