Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: A. Murat Eren (meren@uludag.org.tr)
Date: Tue 14 Dec 2004 - 16:49:42 EET

 Merhabalar,

On Monday 06 December 2004 22:11, Doruk Fisek wrote:
> Alternatif bir öneri şu şekilde :

 [...]

> Fikirler? :-)

 Bu fikir karsisinda kendi icimde istikrarli bir durus ortaya koyamadigim icin
bunca zamandir bu tartismaya yazamadim.. Artik yazayim. Fakat en basta,
bolunmesi fikrini destekledigimi belirtmek istiyorum..

 Bir taraftan senligin bolunmesi, iki ucta (baslangic seviyesi / uzman -
akademisyen) bulunan insanlarin daha buyuk bir kesimine hitap edecegi garanti
olan iki ayri etkinlik ortaya cikaracak oldugu asikar. Yani senlige daha
fazla baslangic seviyesi kullanicisi ve potansiyel Linux ile tanisacak insan
gelirken, konferans'a daha fazla uzman insan ve akademisyen gelecek teorik
olarak (=torik olarak). Zaten bolunmenin temelinde de, "iki tarafi da daha
cok doyurmak icin iki ayri etkinlik duzenlemek mantikli olur" onermesi var.

 Fakat bazi konularda cekincelerim var (seytanin avukati mode [on]):

 * Konferans ilk yeterince ilgi gormeyebilir, dolayisiyla ilk yil gelen
bildiri sayisi az olur. Bu durumda konferansi sadece bir ya da en fazla iki
gun tutmaya karar veririz, bu durumda da akademisyenler bir gun ya da iki
gunlugune baska bir sehre gitmeyi dusunmez, konferans az bir katilimla biz
bize yaptigimiz sunumlar ile gecer. Bu durumda seneye sponsor bulmakta mekan
ayarlamakta sorun yasayabiliriz, kalabalik olmayan konferansta cok sikilanlar
bir sonraki yil gelmemeyi tercih edebilir, bununla beraber de
insan/bildiri/ilgi azligi bir trend halini alabilir. Konferans girisimimiz
ölü dogar, daha sonra bu isi yapmaya soyunanlarin da gozunu korkutmus oluruz,
Turkiye'de acik kaynak kod gercegini bilim ile bulusturan etkinlikler
duzenleme girisimlerini geciktirmis oluruz (Hos bunu biz yapmazsak kim eline
yuzune bulastirmadan yapabilir bilemiyorum)..

 * Senlik.. Sadece 3 yildir duzenliyoruz, yukselen bir ivme ile bu sene tavana
vurdu diye dusunuyorum senlige olan ilgi (benim hisiyatim bu yonde). Bir
sonraki senlige daha fazla katilim olacak.. Her gecen gun daha fazla
insan/kurum Linux ile tanisiyor ya da tanismanin planlarini yapiyor. Linux'un
Turkiye'deki tirmanis trendi senligimiz ile basin ve daha genis kitleler
tarafindan farkediliyor. Buraya kadar soylediklerim zaten senligin ikiye
bolunmesi fikrini destekliyor gibi gorunuyor. Fakat bu konuda soyle
endiselerim var: su anda elimizde olan bu gucu cok iyi kullanmamiz
gerekirken, belki de en iyi ve en kaliteli senlik olacak olan 4. senligi
bolerek insan gucunu ve kaynaklarimizi efektif kullanmayip riske girmis olur
muyuz?

 Insanlar daha az seminer verecekler, daha az agir abi olacak senlikte.
Universitelerdeki ogrencileri nasil cekecegiz? Universitelerde rahat ve
keyifli bir ortamda seminer izlemeye gelmek isteyen bir suru ogrenci var,
oyle ki bu ogrenciler bizim senligimizdeki seminerlere girmek icin siraya
girerken, konferans'lara pek de ilgi gostermiyorlar. Cunku soyle bir gercek
var ki konferanslar Turkiye'deki akademisyenlerin akademik puan kazanmak icin
sacma sapan bildirilerle boy gosterdikleri al gulum ver gulum platformlari,
ozellikle bilgisayar bilimleri ile ilgili konferanslarda cok az ilgi
uyandirici insan oluyor. Bu gorusu de senlige kendisine hitap eden bir sey
bulamadigi icin gelmeyen ogrencileri konferans zamani da kaybedecegimiz
olarak yorumlayabilirsiniz..

 Tamam senlikle ilgili fazla problem yok gibi gorunuyor. Fakat konferans icin
hazir olup olmadigimizi kendi kendimize bir sormaliyiz gibime geliyor..

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0xF2E3E5B0, 5B3B 3095 42C6 700D D0B6 DC6F 93D6 9656 F2E3 E5B0 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -