Re: [Dernek] 4. Linux ve Ozgur Yazilim Senligi

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 14 Dec 2004 - 22:58:43 EET

Merhabalar,

Murat Eren, "Konferansa ilk yıl bildiri sayısı az olur" demiş. Ben
şahsen, "özgür yazılımı bilim ile buluşturmak" amacını, hemen bu
"konferans" veya "niş seminerlere" yüklememiştim. Benim kafamdaki,
şenliğe nazaran, belli ve odaklanmış, daha küçük (niş) bir hedef
kitleye, daha çok yönlü ve derin seminerler verebilmek, şimdiye kadar
şenlikte yapmaya çalıştığımız gibi her telden çalmak yerine.

Bu yüzden benim de uzmanlık seminerleri için önerim, hemen baştan 3
günlük, 2-3 paralel salonda "kocaman" bir etkinlik değil, yarım-bir
günlük, belli hedef kitleye yönelik seminerler vermek. Atıyorum, "her
yönüyle kamuda linux". Ekonomik boyutu bir sunum, güvenlik boyutu bir
sunum, bağımsızlık-özgürlük boyutu bir sunum,
felsefi-sosyal-kültürel-siyasi boyutu başka sunum (panel vs de
olabilir), teknik boyutu (birbiri ile aynı dili konuşan açık kaynak
veritabanları ile entegre dağıtık çözümler ve linux) başka sunum vs...

Bunun avantajı, bir günlük bir etkinlik hazırlarız,
kolaylığını-zorluğunu görürüz, bir dahakine daha iyi hazırlanırız. Yeni
bir şey yapıyorken, bence küçükten başlamakta fayda var.

Hatta bu şekilde yaparsak, ayrı hedef kitlelere ayrı yer ve zamanlarda
da seminerler hazırlanabilir. Mesela Kamu'da linux için Ankara daha
uygunken, yine atıyorum "Kobi'ler ve Linux" için İstanbul, İzmir gibi
sanayinin daha gelişmiş olduğu bir il seçilebilir vs...

Elimizde farklı hedef kitleler için bir demografik veri var mı? Mesela
liste (dernek veya duyuru olabilir) üyelerinin profili (cinsiyet, yaş,
şehir, meslek, öğrenim ve gelir düzeyi, evli/bekar, ilgi alanları)
falan? Hatta birkaç seçenek için bir anket oluştursak da, duyuru
listesinde falan bir ön araştırma yapsak, hangi konunun ne kadar ilgi
çektiğini, hangi formatın kimin daha hoşuna gideceğini bir ön
araştırmayla belirlesek...

Üç aşağı beş yukarı, herkes şenlikle konferans veya niş seminerlerin
ayrılmasına taraftar anlaşılan, ama bu ayrı yapılacak seminerlerin
içeriği, hedef kitlesi, süresi vs konusunda daha detaylı bir tartışmak
gerekiyor sanırım.

Bence üzerinde bundan sonra tartışılması gereken noktalar:

-Şenlikte verilecek seminerlerin kapsamı (Acilen, şenlik hazırlıkları
ona göre yapılacak)

-Daha sonraki seminer/konferans(lar)ın hiç değilse taslak olarak tarih
ve kapsamı. Tarih olarak Eylül-Ekim düşünüldüğüne göre detayları sonra
da konuşulabilir, ama mesela bence şimdiden "Ekim ayında, Ankara'da, bir
günlük her yönüyle kamuda linux adlı bir etkinlik düzenleyelim" gibi bir
şeyde anlaşmakta fayda var. İlla bu olsun demiyorum, konu da, kaç günlük
olması da, yeri de tarihi de tartışmaya açık, ama bu netlikte bir
hedefimiz olsun diyorum. Hani sonra Mayıs'ta şenlik yaptık çok yorulduk,
yazın dinlendik, tatil yaptık, derken aaa Eylül olmuş bile durumu
olmasın, özellikle 2-3 günlük yapacaksak, o açıdan.

İyi çalışmalar.

Özer Tayiz.