[dernek] Re: Eminonu Linux egitimi projesi

From: Devrim GUNDUZ (devrim.gunduz@linux.org.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 15:53:12 EEST

Merhaba,

On Tue, 2004-08-31 at 15:34, Murat =?utf-8?q?Koç?= wrote:

> Bildiğiniz üzere bunun ilk adımını TDM ve FrontSITE olarak Linux ile iş yapan
> iki firma attık. Benzer şekilde diğer şirketler ile de aynı ilişkileri
> yakalamak ve bunun için dernek bünyesinde nelerin yapılabileceğini tartışmak
> istiyorum.

Liste üyelerine, TDM ve FrontSITE birlikteliğinin ön plandaki bazı
yararlarını yazayım:

* Kurumsal müşteriler, Ankara ve İstanbul'da (hatta İzmir'de de
diyebiliriz) aynı seviyede ve "koşullarda" destek imkanına kavuştular.
* Yerinde destek sözleşmelerinde hareket alanımız arttı ("Evet, Ankara
ve İstanbul'da 7/24 destek verebiliyoruz" diyebiliyoruz)
* Bilgi paylaşımı arttı (iki firmanın özel uygulamalarını konuşma
şansımız oldu)
* vs vs

Ancak bir sorunumuz var: XX.000 dolara X sunucusunu kuranlar, kurup
birakanlar, kurup hatali kuranlar, kurup destek vermeyenler... Bu
firmaların yaptıkları, sektör daha yeni yeni gelişirken tam anlamıyla
bir "baltalama". "Bu kadar para vereceğime, üstelik de destek
alamayacaksam, gider miki$oft kurarım" diyenler mi istersiniz, "lanet
olsun, Squid kullanacağıma isa kullanirim; adamlar destek vermiyorlar,
ne ki bu" diyenler mi istersiniz?

Diğer şirketlerle ilişki kurarken bir de işin kalite tarafını düşünmek
gerekiyor. Ben EMO ya da LKD'nin sertifika vermesi fikrine şu anda
karşıyım. LKD dediğimiz ben, sen, o, biz, siz, onlar :) Kim kime
sertifika verecek. Ya da benim PostgreSQL sertifikamı LKD mi verecek?
(yanlış anlaşılmasın, sadece bu konuda yurtdışında daha yetkin
"firmalar" olduğu için söylüyorum). Ya da şirketimin PostgreSQL
konusundaki yeterliliğini kim sorgulayacak?

EMO ise bir meslek örgütü, bu konuda nasıl bir yaklaşım
sergileyebilirler, bilemiyorum.

Nacizane görüşlerim bunlardır.

Saygılar,

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org                     devrim.gunduz~linux.org.tr