[dernek] Re: Eminonu Linux egitimi projesi

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 31 Aug 2004 - 15:34:00 EEST

Merhaba,

> Aynen sana katiliyorum daha bir ay once bir firmayi sans eseri bu
> sekilde gordum bir "Linux Kurulumu" yapan firma ismi bende sakli 800
> USD ye transparan proxy server kurmus ama sagolsun internete cikarmamak
> icin yeminli. Tabii bu hizmeti alan firma durumdan memnun degil ve
> windows'a gecmek istiyor hemde lisans parasini odeyerek. Sonuc ta bu
> firmayi Frontsite, Gelecek , Linux Merkezi ve Penguen Yazilima
> yonlendirdim bu firmalara guvenebilirsiniz diye

O firmanın sistemini biz düzelttik :) Zaten ondan sonra iyice dellendim ben.

Önceki işi yapmaya çalışan firmanın yapacakları proxy ve web kontrol + samba
da program çalıştırma ve istedikleri en önemli özellik ise firewall un msn de
video ve audio a izin vermesi idi.

Önceki firmanın 1 ay boyunca yaptıklarının sonucu:

sambayı ayarlamaya çalışırken müşterinin önemli datalarını uçurma.
firewall da hiçbir şekilde msn veya başka birşey çalışamamasını sağlama.
web sitelerine 3 sefer reload yapınca yarım girilmesini sağlama.

1 ay sonunda tamamen windows a geçiş kararı aldırma.

Şimdi müşteri bize geldiği zaman çok kötü şekilde Linux a karşı cephe almış
vaziyette idi. İkna oldular sonunda sistemin sorunsuz olarak kurulacağına.

Bizim 6 saatte bitirdiÄŸimiz iÅŸin sonucu:

sambada çalışan programın tam istedikleri gibi ve hızlı çalışması
(Programcıları en rahat ve hızlı bu sistemde çalıştığını söylüyor)
firewall da h323 natların yapılarak msn lerinin firewall arkasında video ve
audio sorunu olmaksızın çalışmasının sağlanması
tam istedikleri gibi proxy ayarlarına sahip olmaları

ve Linux a karşı çok sağlam bir güven ile aynı sektörden 70 yere daha benzer
sistemin kurulmasının önünün açılması.

Şimdi baktığınız zaman bir tek böyle bir iş esasında bu iş düzgün yapılsa ne
kadar daha pazar sağlıyor ek olarak. Ama işte yapılan rezil işler sonucunda
bunun gibi bir sürü yer windows a geçiyor.

> Bence dernek olarak aslinda bu sadece Bizim dernegin degil Tum
> Bilgisayar dallarini kapsiyacak sekilde bir cati altinda toplanip
> Bilgisayar Firmasi olma kriterlerini duzenlemesi lazim ornegin eger
> Linux destegi verdigini idia eden firma var ise bu firmada Linux
> Sertifikasina sahip olan en az iki tane eleman calismali. Bu konuda
> eger istanbulda bir toplanti yapilmak istenirse bu hafta sonu Firma
> temsilcileri ile toplanabiliriz beyin firtinasi icin. Zaten dernek
> icersinde bu tarz olusum olustu diye hatirliyorum ben

Bu haftasonu benim için uygun olmamakla beraber. Linux ile iş yapan firmaların
toplanarak bir sinerji oluşturulmasını destekliyorum.

Bildiğiniz üzere bunun ilk adımını TDM ve FrontSITE olarak Linux ile iş yapan
iki firma attık. Benzer şekilde diğer şirketler ile de aynı ilişkileri
yakalamak ve bunun için dernek bünyesinde nelerin yapılabileceğini tartışmak
istiyorum.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant