[dernek] Re: LKD 2004-2006 is plani

From: Cem Kamil Külekçi (editor@penguen.web.tr)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 14:46:39 EEST

Doruk Bey'in bu fikrinden yol çıkarak naçizane bişey belirtmek
istiyorum. Evet günümüzdeki sitelerin %90-95'i IE için hazırlanıyor.
Bunun da en önemli sebebi (bence) linux kullanmaya başlayan ama
geçmişten hep windows tabanlı olan insanların en önemli problemi olan
Winmodems ve ülkemizde yaygınlaşmaya başlayan DSL için USB modemler. O
nedenle maalesef özgür browserlarla linux sayısının uyuştuğunu
sanmıyorum. Bu yüzden bu firmalara baskı yapmak çok daha zor olacak
gibi, çünkü zaten istediği orana ulaşabiliyor, Linux'dan bağlanamayan
(Win üzerinde Mozilla vb. kullanan da çok az) kişi zaten IE kullanıyor.

Bence bu aşamaya geçilmeden önce her ne sebeple olduğunu bilmediğim,
daha doğrusu anlamadığım bir şekilde donanımdan uzak durmak yerine
donanımı da artık bir yan başlık olarak kullanmak lazım. Belki bu amaçla
artık firmalara da baskı yapabiliriz. (Bu nasıl olacak demeyin, aldığım
Digicam'in yurtdışındaki CD'lerinde Linux driver'lerı bulunmaktayken
Türkiye ve Türkçe'ye çevrilmiş olan ve benim sahip olduğum CD sadece Win
sürümlerini kapsıyor. Buradan başlamak da mümkün)

Bu sıraladıklarımın nasıl olabileceği hakkında çok fazla bilgim yok. Ama
bir yolunu bulabiliriz kanısındayım. (Biz dedim, bi bütünün parçası
hissetmek güzel bişey:)

Saygılar

Cem