[dernek] Re: LKD 2004-2006 is plani

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 14:20:03 EEST

Merhaba,

Fri, 30 Apr 2004 12:28:46 +0300 tarihinde Burak DAYIOGLU
<dayioglu@metu.edu.tr> soyle yazdi:

BD> a. CD ortaminda ve/veya Internet uzerinden egitim seminerleri ve
BD> kurslarin duzenlenmesi

BD> d. LKD uyeliginin yayginlastirilmasi, uyelere daha fazla avantaj
BD> saglanmasi
Maddi avantajlar elbette onemli ama uyeligin yayginlasmasinin onundeki en
temel sorun, dernegin uyeleri ile henuz butunlesememis olmasi.

Mevcut yonetim ciddi bir yeniden yapilanmayi gerceklestiriyor. Yonetimin
ilk 5-6 ayinda hatirlarsaniz, calisma gruplari ile iliskileri olsun,
calisma yontemleri olsun bu listede en ciddi elestirileri yapan insanlardan
biriydim. Son 5 aydir ise, yonetim calisma gruplarinin calismalarini
duzenleme, onlarla iletisim kurma ve onlara destek olma konusunda cok
onemli calismalara imza atti (hepsine tesekkur ediyorum). Calisma gruplari
ile dernek yonetimi butunlesti diyebiliriz.

Onumuzdeki donemde ise bu ivmenin devam etmesi, dernegin bu kez de uyeleri
ile butunlesmesini, uyelerinin kararlara katilimini, dernegin yol
haritasina katkisinin saglamasi gerektigine inaniyorum. Uyelerin gercekten
kendilerini dernegin sahibi gibi hissetmeleri icin gerekli bu.

Iste o zaman en buyuk uyelik avantaji gerceklesmis olur.

BD> Bir kac satirlik e-posta mesajlarini dernek@ listesine gondererek siz
BD> de is listesinin gelistirilmesine katki verir misiniz? Kalemlerin kolay
BD> ya da zor olmasina, ucuz ya da pahali olmasina lutfen bakmayin; eminim
BD> pek cogu icin bir mekanizma gelistirebilir olacagiz...
Birkac nokta daha var benim vurgulamak istedigim :

- Yazili / gorsel basinda Linux ile ilgili cikan haberlerin de takip
edilip, gerektiginde dernegin basini bilgilendirmeye gitmesi gerekiyor.
Cesitli yanlis anlasmalara yol acacak yazilar oldugu zaman, dernegin resmi
bir yazi ile "uzman" konumunda olmasi ve bunlari duzeltmesi gerektigini
dusunuyorum.

- Dernek ayni zamanda Linux'a gerekli destegi vermeyen kurumlari da
itekleme gorevi ustlenebilir. Bilgi Universitesi'ndeki dernek oturumunda
bir dinleyiciden (ismini alma olanagim olamadi) boyle bir oneri gelmisti.
Ornegin sitesine ozgur yazilimlarin en azindan bir tanesi ile duzgun
baglanilamayan Turkiye'deki web siteleri icin bir "kara liste"
olusturulabilir. Firmalara web sitelerini bu yonde duzenlemeleri icin baski
yapilabilir. Su anda somut olarak cercevesini cizemesem de, benzer bir
uygulama baska alanlarda da cogaltilabilir. Linux kullanicilarina destek
vermeyen internet servis saglayicilari, vb.

- Son iki senedir duzenlenmeye baslayan gezici seminerlerin, ozellikle
universitelerin ulasabildigi kanallarda oldukca basari kazandigini
dusunuyorum. Bursa ornegi disinda (27 Haziran 2003), o illerdeki ticaret ve
sanayi kuruluslarinin kanallarini su ana kadar yeterince kullan(a)madik.
Gene Cubuk Kaymakamligi ile birkac hafta once oldukca basarili bir
isbirligimiz oldu.

Onumuzdeki donemde, universitelerle kazanilan basarinin bir benzerinin
illerdeki sanayi ve ticaret odalari, meslek odalari, universite disindaki
kamu kurumlari kanallariyla gene halka acik seminerler gerceklestirilmesi
bize yeni kapilar acabilir. EMO ile bir bu yonde bir isbirligimiz de
ilerlemekte.

 Ilk etapta aklima gelenler bunlar...

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811