[dernek] Re: taslak bildirge - yazilim patentleri hk

---------

From: Görkem Çetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Thu 25 Sep 2003 - 07:12:06 EDT

    Merhaba

    1. İlk cümle bana düşük geldi. "Neyin sınırlaması?" sorusuna cevap vermek
    üzere yazılmış, ancak bulunamamış. Benzer şekilde uzun olması nedeniyle
    ilk cümlede yer alan parantez içindeki cümlenin parantez dışına, paragraf
    içinde başka bir yere taşınması gerekiyor.

    2. "Tek Tıklamayla Sipariş" özel isim olmadığı için baş harfleri küçük
    yazılmalıdır. İki yerde geçiyor.

    3. "Burada söz konusu edilenin..." diye başlayan cümlenin başlangıcı ile
    sonu birbiri ile uyuşmuyor. Özellikle sonlara doğru gelen virgül kafa
    karıştırıyor.

    4. "Su anda" -> "Şu anda" , "iddaları" -> "iddiaları", "Türkiyedeki" ->
    "Türkiye'deki", "Enstitusu" -> "Enstitüsü", "gödermek" -> "göndermek",
    "programalama piyasası" -> "yazılım sektörü" olarak düzeltilmelidir.

    5. "Su anda, yaygın olarak programlarda ve web sitelerinde kullanılan
    yazılımların birçoğu üzerinde çeşitli patent iddaları, farklı
    şirketlerce yapılmış durumda."

    cümlesini şu şekilde değiştirmeyi öneriyorum:

    "Farklı şirketler tarafından, yaygın olarak kullanılan programların
    ve web sayfalarında çalıştırılan yazılımların birçoğu üzerinde çeşitli
    patent iddiaları öne sürülmektedir."

    6. "DE Technologies, örneğin, Amerika, ve Yeni Zelanda'da tescil ettirdiği
    bir patentle, şu uluslararası e-ticaret adımlarının "kendi buluşu"
    olduğunu onaylatmış durumda:"

    cümlesini şu şekilde değiştirmeyi öneriyorum:

    "Örnek olarak DE Technologies, Amerika ve Yeni Zelanda'da tescil ettirdiği
    bir patentle aşağıdaki uluslararası e-ticaret adımlarının "kendi buluşu"
    olduğunu onaylatmış durumdadır:"

    7. LKD'nin, içinde "BSA" geçen bir basın açıklamasını bence eğer BSA
    doğrudan bu konudan sorumlu ise yapılmasını, aksi durumda metin içinde BSA
    kelimesinin geçmemesini öneriyorum.