[dernek] Re: Compex'te seminer konusu olarak ne Qnerirsiniz=3F?=

---------

From: Ethem Derman (ethem.derman@ankara.edu.tr)
Date: Wed 26 Nov 2003 - 06:55:08 EST

    Seminerde ne verilecegini en iyi bu listenin uyeleri bilir ama ben
    biraz da seminer formatindan soz etmek istiyorum. Konya'daki akademik
    Bilisim toplantisinda Microsoftun su guya kullanici grubunun bir
    sunusunu gormustum ve cok etkilenmistim. Tum dinleyicileri kontrol
    altinda tutuyor ve soylediklerini tam olarak anlatiyorlardi. O formati
    size oneririm, Kahraman Maras'ta Akgul ile beraber biraz uygulamistik
    ve cok guzel olmustu. Nasil?

    1. Sahnenin onunde Doruk ve Devrim, yaka mikrofonlari var, surekli
    ayakta ve belirli bir konuda konusuyorlar. Biri 2-3 cumle soyledikten
    sonra digeri konusmaya basliyor. Surekli hareket halinde ve
    dinleyiciden gelen sozlere de kulaklarini veriyorlar.

    2. Ucuncu bir kisi bilgisayarin basinda, konuya gore ya kurulumu
    yapiyor ya da gerekli slaytlari gosteriyor. Onde konusanlarin hic biri
    bilgisayarin basina gecmiyor, onlar surekli konusuyor ve toplulugun
    nabzini tutuyorlar.

    3. Bir dorduncu kisi olsa iyi olur ilk ikinin arasinda. Sarisin, saf ve
    guzel olmasinda buyuk yarar var ama LKD icinde boyle biri yok. Aslinda
    Linux nedir bilmemeli ve windows bilgisi ile Devrim ve Doruga soru
    sormali. Yani bir anlamda dinleyicinin sormak istedigi seyleri
    sormali.

    4. Arka planda arasıra sesi yukselen bir hizli parca olmasinda da
    yarar buyuk. Konusma varken sesi kisik, oyun gosterirken acik olacak
    sekilde ve oyunun sesini yuksek verecek bir duzenek.

    Benim ki bir dusunce ama boyle bir topluluga en iyi format diye
    dusunuyorum.

    Ethem Derman
    ethem.derman@ankara.edu.tr