[dernek] Re: [linux-ileri] Re: usb modem

---------

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Wed 07 May 2003 - 20:15:54 EEST

    Baris Metin wrote:

    > Wed, May 07, 2003 at 02:31:57AM -0400 , Baris Hasdemir :
    > Selamlar,

    > Bu mektuplar direk copkutusuna da gidecek olsa ben bu mektuplari
    > indirmek icin zaman harcayacagim.

    mektuplarin herbirinin boyutu ortalama 4096 byte, gunde 300 tane yanlis
    yere atilmis, ya da tembellikten yazilmis mesaj alsaniz ki liste
    ortalamasi daha dusuktur sanirim, gunde 1 mb ediyor. modemle
    baglandiginizi dusunursek, 300 saniyeden az harcayacaksiniz, ki
    farketmissinizdir, fazla fazla hesapladim.

    kaldi ki gene de bu zamani minimize etmek herkes icin iyi olsa gerek,
    ben de dahil... onun icin diyorum ki bu mesajlarla basetmenin en kolay
    yolu kaale almamak. boylelikle gereksiz mesaj sayisi en aza inecektir.
    bi laf var "kendini cukurda hissedersen ilk once kazmayi birak" diye...
    :)

    > Tamam server-side onlemler al
    > diyeceksiniz. Ya buna yetkim yoksa ? Sonuc olarak, kapa gozunu gormezsin
    > gibi bir mantik islemiyor bu konuda...

    > Zaten tekrar tekrar yapilan bu uyari mesajlarinin artik yapilmamasini
    > saglamak icin bir arayisti Serdar Koylu'nun mesaji. Benim anladigim bu
    > sekilde ki, bence cok hakli. Mektupta yazan cok konuya da katiliyor,
    > bire bir ayni dusunuyorum.

    Serdar bey'e bir sey demedim ben, desem desem niye "iki yere birden
    attin" kismina dedim sadece. serdar bey'in mesajinin bu kismina ve
    yuzlerce diger mesaja hitaben de dedigim yalnizca su, bu tur uyari
    mesajlari atarak gereksiz mesaj sayisini sisirmek yerine, kaale
    almayarak gereksiz mesajlari minimize edelim. serdar bey'in
    soylediklerinin gerisine karsi noturum..

    > Tembellik ediyor ise kendi tembelligini yine ben cekmek zorunda degilim.
    > Eger kisi ogrenmek istiyor ise caba sarf etmeli. Eger caba sarf ediyorsa
    > ve bir sekilde yapamiyorsa ben ona yardim ederim. Aksi taktirde hazirlop
    > bilgi istiyorsa bunun icin ucreti ile destek vs. almasi gerekir.

    tembelliklerinden dolayi cektikleriniz kadar yani bi o kadar da uyari
    mesaji gelmiyor mu sizce? uyari mesajlarini da cekmek zorunda kalmiyor
    muyuz? nacizane onerim su zaten bu mesajlar uyari mesajlarina "ragmen"
    gelecek, bari uyari mesajlarini atmayalim diyorum.

    > Bu baglamda "git once sunu oku, sonra sorun var ise gel sor" mantigi
    > bence cok yerinde. Sonucta benim yazdiklarimi da okumak zorunda degil
    > mi? Ikinci agizdan, bir mektup icinde (ki bir mektup ile ne kadar
    > anlatabilirsiniz) olunca daha mi iyi kavraniyor ? Ustelik bence
    > insanlari kaynaga yoneltmek salt bilgiyi vermekten cok cok daha
    > (kendileri icin) iyi bir yontem, eger gunu kurtarmak degil isi ogrenmek
    > istiyorlarsa. Ogrenmeyi ogrenmis olurlar, balik yemegi degil tutmayi
    > ogrenirler...

    caba sarfetmeden ogrenme olmaz, buna katilmamak mumkun mu? benim karsi
    ciktigim su bunu tembellik edenler de biliyor, ona ragmen tembellik
    ediyor, ve uzgunum ama, uyari mesajina ragmen de tembellik etmeye devam
    edecek.

    > Kimseye "hersey iyi sekilde dokumanlanmis, buraya soru sorulmaz"
    > demiyoruz. Git oku, anlamiyorsan veya senin icin calismadiysa sor
    > diyoruz. Mantiksiz mi?

    mantiksiz olan bunu demeniz degil, uyardiginiz insanin da bunu bildigini
    gozardi etmeniz.

> [...]
    > kodunu acarak ogrendigim konulari elimden geldigince, suradan
    > ogrenirsin, fakat bunlar bunlar da bu sekilde calisir, dokumanda
    > bulamazsin seklinde aciklamaya calisiyordum/calisiliyor zaten...
    >
    > Bir sure once sirf yukarida anlatilan turde mektuplarin tum liste
    > trafigini isgal ettigini dusundugum icin pek cok listeden ayrilmayi
    > dusunmeye baslamistim. Neden sizin de acik bir sekilde tembellik
    > yaptiklarini soylediginiz insanlarin soru makinasi olalim ki? Dahasi
    > neden bu insanlar liste uyelerini soru makinasi olarak goruyorlar ki?

    kullanimci zihniyete ben de karsiyim. ben bu insanlara yardim edelim de
    demiyorum. yardim etmek isteyen eder istemeyen etmez. ikisi de yerinde
    bir tavirdir diyorum. karsi ciktigim gereksiz mesajlarin sayisini
    azaltmak. manuel, kitap, kaynak kodu vesaire okuyarak olayin altindan
    girip ustunden cikacagini tembel adam da biliyor. buna "ragmen"
    tembellik ediyor. e tembel...

    beni tembelleri savunuyormus pozisyonuna koymayin lutfen. kaldi ki
    "tembellik hakkimi" da her zaman sakli tutarim :)

    > Sonuc olarak eger herhangi birinin bilgisinden faydanilmak isteniyorsa
    > gercekten bilgisinden faydanilsin. Bir proxy vazifesi gormesi istenmesin
    > diyorum...

    > Yanlis dusunuyorsunuz, etige giriyor.

    > Buna katiliyorum...
    >

    > iyi calismalar,