[dernek] Re: [linux-ileri] Re: usb modem

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Wed 07 May 2003 - 10:44:00 EEST

    Wed, May 07, 2003 at 02:31:57AM -0400 , Baris Hasdemir :
    > selam,
    Selamlar,

> [...]
    > birseyden rahatsizim ben de... linux-ileride kolay sorular var, yahut
    > burasi windows listesi mi, yahut sen onu niye dedin niye bunu bu listeye
    > atmadin, onun yeri burasi mi tarzi mesajlar yardim mesajlariyla nerdeyse
    > esit sayida.
    >
    > isteyen istedigi mesaji istedigi yere atsin, hadi atsini da gectim
    > istedigi yere atmaya zaten devam edecektir... bize ne? istemiyorsak
    > cevap yazmayiz, hatta iyice gicik olduysak kara listemize ekleriz ki
    > direkt cop kutusuna gitsin. alakasiz mailler de geldigi gibi yani sap

    Bu mektuplar direk copkutusuna da gidecek olsa ben bu mektuplari
    indirmek icin zaman harcayacagim. Tamam server-side onlemler al
    diyeceksiniz. Ya buna yetkim yoksa ? Sonuc olarak, kapa gozunu gormezsin
    gibi bir mantik islemiyor bu konuda...

    > yaptigimiz koskoca bir kitleye ahlak dersi vermek. egitmeye calismakta
    > bi terslik yok da, kitle ayni kitle degil, oldukca dinamik bir kitle...
    > tekrar tekrar ayni seylerin soylenmesinden ben cok sey ogrendim; ancak,
    > listede sirkulasyon tahmin ediyorum bir hayli yuksek, ve yeni yeni
    > birileri devamli yapacak dediklerimizin tersini. sahsen ben de ustuste
    > ardarda tekrar tekrar gelen bu uyari mesajlarindan sikiliyorum.

    Zaten tekrar tekrar yapilan bu uyari mesajlarinin artik yapilmamasini
    saglamak icin bir arayisti Serdar Koylu'nun mesaji. Benim anladigim bu
    sekilde ki, bence cok hakli. Mektupta yazan cok konuya da katiliyor,
    bire bir ayni dusunuyorum.

    > cok liberal bir yaklasim oldu ama bazen gerekiyor gercekten de... :)
    >
    > sahsen rahatsiz oldugum bir konu da eseklik etme de manueli oku
    > tarzindaki mesajlar. bir takim seyler anlatip da gerisini de suradan
    > bulursun diyenlere amenna da, bazilarinin tek dedigi yok git google da
    > ara, yok git kitap al oku gibi oneriler. yani bu birazcik karsimizdakini
    > okuz yerine koymak oluyor gibi geliyor bana. karsidaki kisi cogunlukla
    > onerinizin zaten farkinda ama tembellik ediyor, bize dusen yardimci

    Tembellik ediyor ise kendi tembelligini yine ben cekmek zorunda degilim.
    Eger kisi ogrenmek istiyor ise caba sarf etmeli. Eger caba sarf ediyorsa
    ve bir sekilde yapamiyorsa ben ona yardim ederim. Aksi taktirde hazirlop
    bilgi istiyorsa bunun icin ucreti ile destek vs. almasi gerekir.

    Bu baglamda "git once sunu oku, sonra sorun var ise gel sor" mantigi
    bence cok yerinde. Sonucta benim yazdiklarimi da okumak zorunda degil
    mi? Ikinci agizdan, bir mektup icinde (ki bir mektup ile ne kadar
    anlatabilirsiniz) olunca daha mi iyi kavraniyor ? Ustelik bence
    insanlari kaynaga yoneltmek salt bilgiyi vermekten cok cok daha
    (kendileri icin) iyi bir yontem, eger gunu kurtarmak degil isi ogrenmek
    istiyorlarsa. Ogrenmeyi ogrenmis olurlar, balik yemegi degil tutmayi
    ogrenirler...

    Kimseye "hersey iyi sekilde dokumanlanmis, buraya soru sorulmaz"
    demiyoruz. Git oku, anlamiyorsan veya senin icin calismadiysa sor
    diyoruz. Mantiksiz mi?

    Bu arada, zaten iyi dokumanlastirilmamis, benim de yalnizca kaynak
    kodunu acarak ogrendigim konulari elimden geldigince, suradan
    ogrenirsin, fakat bunlar bunlar da bu sekilde calisir, dokumanda
    bulamazsin seklinde aciklamaya calisiyordum/calisiliyor zaten...

    Bir sure once sirf yukarida anlatilan turde mektuplarin tum liste
    trafigini isgal ettigini dusundugum icin pek cok listeden ayrilmayi
    dusunmeye baslamistim. Neden sizin de acik bir sekilde tembellik
    yaptiklarini soylediginiz insanlarin soru makinasi olalim ki? Dahasi
    neden bu insanlar liste uyelerini soru makinasi olarak goruyorlar ki?
    Bilinc mi eksik ?

    Sonuc olarak eger herhangi birinin bilgisinden faydanilmak isteniyorsa
    gercekten bilgisinden faydanilsin. Bir proxy vazifesi gormesi istenmesin
    diyorum...

    > olmak yahut da olmamak, ikisi de yerinde bir tavirdir. gerisi kanimca
    > ukalaliga giriyor.

    Yanlis dusunuyorsunuz, etige giriyor.

    > manuel, google falan gibi kaynaklar ve onemleri bence listeye abone
    > olundugunda bir uyari mesajiyla anlatilsin yeterli.
    >
    > listelerde arama yapmak zok zor, cok kere denedim fakat randiman
    > alamadim. simdi tekrar denedim, biraz daha gelistirilmis, yil yil ay ay
    > icine girmek gerekmiyor sanirim ama bu sefer de sorun var calismiyor.

    Buna katiliyorum...

    iyi calismalar,

    --
    Baris Metin