[dernek] Re: [linux-ileri] Re: usb modem

---------

From: Baris Metin (baris@metin.org)
Date: Thu 08 May 2003 - 16:32:13 EEST

    Wed, May 07, 2003 at 01:15:54PM -0400 , Baris Hasdemir :
    > mektuplarin herbirinin boyutu ortalama 4096 byte, gunde 300 tane yanlis
    > yere atilmis, ya da tembellikten yazilmis mesaj alsaniz ki liste
    > ortalamasi daha dusuktur sanirim, gunde 1 mb ediyor. modemle
    > baglandiginizi dusunursek, 300 saniyeden az harcayacaksiniz, ki
    > farketmissinizdir, fazla fazla hesapladim.
    Sonuc ? Zaman kisa olunca benim zamanimi herhangi birine, gereksiz
    yere, kullanabilme hakki otomatik olarak doguyor mu ? Bir saniye bile
    olsa benim zamanim. Cine5 pazarlamasina donmus bu mantik biraz, "bakin
    gunde yalnizca 1 milyon lira oduyorsunuz. bir milyon ile ne
    yapilabilir ki bu devirde..." :)...

    > kaldi ki gene de bu zamani minimize etmek herkes icin iyi olsa gerek,
    > ben de dahil... onun icin diyorum ki bu mesajlarla basetmenin en kolay
    > yolu kaale almamak. boylelikle gereksiz mesaj sayisi en aza inecektir.
    > bi laf var "kendini cukurda hissedersen ilk once kazmayi birak" diye...
    > :)

    Yada soyle diyelim kaale almamak yerine, "kafani cukura gom, nasil olsa
    gormezsin". Bu mantik hicbir duzende, hatta duzensizlikte, islemez.
    Uzgunum...

    Bu oneri hakkinda daha fazla tartismaya gerek gormuyorum, listedeki
    herhangi birininde tartisacagini dusunmuyorum zaten...

    > Serdar bey'e bir sey demedim ben, desem desem niye "iki yere birden
    > attin" kismina dedim sadece. serdar bey'in mesajinin bu kismina ve
    > yuzlerce diger mesaja hitaben de dedigim yalnizca su, bu tur uyari
    > mesajlari atarak gereksiz mesaj sayisini sisirmek yerine, kaale
    > almayarak gereksiz mesajlari minimize edelim. serdar bey'in
    > soylediklerinin gerisine karsi noturum..

    Yine ayni mantik. Herhangi bir yanlisi veya yanlisin etkisini
    "gormeyerek" nasil azaltmayi dusunebiliyorsunuz ?

    > tembelliklerinden dolayi cektikleriniz kadar yani bi o kadar da uyari
    > mesaji gelmiyor mu sizce? uyari mesajlarini da cekmek zorunda kalmiyor
    > muyuz? nacizane onerim su zaten bu mesajlar uyari mesajlarina "ragmen"
    > gelecek, bari uyari mesajlarini atmayalim diyorum.

    Peki, zaten insanlar hapse atilsa da adam oldurulmeye devam edilecek. O
    zaman insanlari hapse atmayalim, "su" kadar daha cok calisabilecek insan
    gucumuz olacak bu sekilde ulke ekonomisi daha iyi isler. Guzel mantik,
    sevmeye basladim :).

    > caba sarfetmeden ogrenme olmaz, buna katilmamak mumkun mu? benim karsi
    > ciktigim su bunu tembellik edenler de biliyor, ona ragmen tembellik
    > ediyor, ve uzgunum ama, uyari mesajina ragmen de tembellik etmeye devam
    > edecek.

    O zaman yavas yavas bu tembellige katlanamayanlar listeyi terk edecek,
    nasil olsa uyari da yapmasinlar dedik, durumu duzeltmeleri icin bir
    olanak da vermedik. Sonra tembel diye nitelendirilen arkadaslar basbasa
    kalacaklar. Bu da hosuma gitti :).

    > kullanimci zihniyete ben de karsiyim. ben bu insanlara yardim edelim de
    > demiyorum. yardim etmek isteyen eder istemeyen etmez. ikisi de yerinde
    > bir tavirdir diyorum. karsi ciktigim gereksiz mesajlarin sayisini
    > azaltmak. manuel, kitap, kaynak kodu vesaire okuyarak olayin altindan
    > girip ustunden cikacagini tembel adam da biliyor. buna "ragmen"
    > tembellik ediyor. e tembel...
    >
    > beni tembelleri savunuyormus pozisyonuna koymayin lutfen. kaldi ki
    > "tembellik hakkimi" da her zaman sakli tutarim :)

    Ben koymuyorum. Yalnizca yanlis dusunceyi savundugunuzu iddia ediyorum.

    iyi calismalar;

    --
    Baris Metin