[dernek] Re: STK yönetimi Ve Proje

---------

From: Egemen Metin Turan (mturan@metu.edu.tr)
Date: Wed 30 Jul 2003 - 20:28:35 EEST

    Bir suredir olmadigim icin bircok maili yeni okuyabildim. Bu nedenle
    geciken yanitlar icin simdiden uzgunum.

    1- Projeler icin gereken fonlara basvuru zamanlari, genellikle
    projenin boyutuna gore degisen dokuman hazirlama ve inceleme asamalari
    nedeni ile farkli basvuru zamanlarina sahip. Ancak 6 aydan kisa sure
    soz konusu degil.
    Senlik icin Yunanistan'dan Linux kullanicilarini davet edecek isek,
    olay daha kolay. Ama baska ulkelerde gelecek ise o zaman daha fazla
    zaman lazim.

    2- Senlige gercekten daveti dusunuyorsak, ben gereken belgeleri
    cikarip hazirliga baslayayim.

    3- Dernek olarak uluslararasi etkinlik izinleri gibi konular uyum
    paketleri ile tamamen degisti. (Degisiklikler oyle ki artik sadece
    gercek kisiler degil, tuzel kisiler de dernege uye olabiliyor. Mesela,
    Gelecek, Frontsite olarakta uye olunabiliyor.)

    4- Dernegin isleyisi ile ilgili olarak ise, sirket olmak ile STK olmak
    arasinda bir fark oldugunu soyleyerek yanit vermek istiyorum. STKlarda
    emir-komuta zinciri olamaz. Cikis bariyeri cok dusuktur, hemen sizi
    terk ederler. Bu nedenle kaos dogmaz. Sadece yaratici cesitlilik
    olusur. Bunun tersi ise militarizmdir. Emir-komuta, sana soyleneni
    yap, soylenmeyeni yapma, izin aldin mi?, yoksa almadin mi? v.b. tum
    sorular bunun gostergeleri ve yaraticiligin karsitlaridir.

    (Baris'a: Bem bunlar LKD'de var demiyorum. Sadece tersini yontem
    olarak kullanmamizi onerenlere nicin bunun olamayacagini kendimce
    anlatmaya calisiyorum.)

    Sevgiler,

    Egemen Metin Turan

    Share the Knowledge, Protect the Freedom