[dernek] STK yönetimi

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 20:46:40 EEST

    Tue, Jul 08, 2003 at 08:09:00PM +0300 , Egemen Metin Turan :
    > Merhaba,

    Selamlar,

    Egemen Bey'in isteği üzerine konuyu ayrı bir başlık altına taşıdım.

    > Oncelikle M$ ile konuya tekrar donmek istiyorum. Yapilacak is oldukca
    <kesildi>

    > Mesela Yunanistandan Linuxcularla, Turkiyeden Linuxculari biraraya
    > getirmek istersek ve bu bulusmaya atolyeler eklesek su an 20bin euro
    > gibi bir para bulabiliriz. (Tamam bu sadece bir ornek ama hemen aklima
    > geldi)

    Mektubunuzda yazdıklarınızdan epey aydınlandım. Yalnız burada da bir iki
    sorum olacak.

    Böyle bir toplantı için nasıl başvurulmalı ki gerekli destek
    alınabilsin? Atıyorum şenlik çerçevesinde Yunan Linux kullanıcılarını
    davet etmeyi planlasak ne yapmamız gerekiyor ki bu bütçeyi bize
    sağlasınlar ? 1.5 yıl süresi kısaltılabilir mi ? Karşılıksız mı ?

> [...]
    > degildir. Uzerimize aldigimiz isi muhakkak yerine getirmek, eger
    > gercekten getiremiyorsak isin baskasinca devralinmasini saglayacak
    > kadar erken bir zamanda bu konudan herkesi haberdar etmeyi gerektirir.
    > Demokrasi de basibozukluk, kaos degildir. Kendi koydugumuz kurallarla
    > yasamimizi surdurmek demektir. (ozgurluklerimizi koruyarak)
    >
    > Halbuki onerilen militer, totaliter yapida ozgurluk ve dolayisi ile
    > yaraticilik yoktur. Bu nedenle de gelismeye acik degildir. Ve sonucta
    > toplam verimsizlik yaratmaktadir.Farkli birseyleri denememize izin

    İzlediğimiz veya önerdiğimiz yöntemde tartışmaya açık olmayan konuları
    detaylı olarak nedenleri ile alatabilir misiniz ? Karşı çıkmak için
    değil yanlışı görmek ve öğrenmek için soruyorum.

    > Ek olarak LKD bir sirket olmadigina gore de STK larinin isleri,
    > projeleri nasil yonettigi ile ilgili birikimini gelistirmeli ve
    > demokratik yapisini korumalidir. Esit olanlarin arasinda bir
    > isbirligini nasil saglayacagini bilmek zorundadir bir STK.

    İş birliği sağlayabilmek için önce iş yapan farklı insanlar olması
    gerekiyor sanırım. Bu da bizim için yalnızca gönüllüler ile olabiliyor.
    Tekrar öğrenmek için soruyorum. Peki nasıl gönüllü olmaya
    yönlendirilebilir insanlar ? Gönüllüler sağlandıktan sonra iş birliği
    sağlamak için kriterler nelerdir? Emir-komuta zinciri mi doğru olan ?
    Yoksa sorumluluk yüklemek veya üstlenmelerini sağlamak mı?

    > Bu konuyu ayri bir başlık olarak devam ettirmek en doğrusu sanırım. M$
    > projesi gume gitmesin derim.
    >
    > Saygilarimla,

    iyi çalışmalar,

    --