[dernek] Re: listelerdeki "asabi" tavirlar

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 10:43:02 EEST

    Fri, Jul 18, 2003 at 08:53:05AM +0300 , Burak DAYIOGLU :
    > Merhaba,

    Selamlar,

    > Bu konuyu dernek gundemine getirmekten de mutsuzum aslinda ama benim uye
    > oldugum @linux.org.tr listelerinin bir kisminda son iki haftada onemli
    > tatsiz gelismeler yasaniyor.
    >
    > Olup bitenleri ne kadariniz gozlemliyor bilemiyorum ama pek cok listede
    > "listenin konusu ile ilgisiz" soru soran arkadaslarim -bana gore-
    > gereginden daha sert/asabi/olumsuz yanitlar aliyorlar.

    Ben yakın olarak gözlemliyorum. Hatta sert/asabi mesajlardan bir kaçını
    da ben bizzat gönderdim, özellikle gönderdim.

    Yanlış yapılmasına hiç bir itirazım yok. Ben de yanlış yaptım,
    yapıyorum. Hempimiz yapıyoruz. Ama bir yanlış gösterildiğinde,
    hatta yanında olması gerekende anlatıldığında kelimenin tam anlamı ile
    "terbiyesizce" bir tavır sergilenmesini kabul edemem. Belki liste
    kullanımı ve genel ahlak konuları üzerine bir bilgilendirme yazısı
    faydalı olabilir.

    Ben gerçekten anlayamıyorum bu tarz davranışları... Kabul de edemem...

    > Genel olarak, listenin konusundan uzak mesajlar yazanlarin uyarilmasina,
    > ve hatta uyarinin liste uzerinden yapilarak diger katilimcilara da
    > konunun hassasiyetinin hatirlatilmasina, karsi degilim; bilakis bunu
    > destekliyorum. Ancak konu hassas, birisine "sen yanlis yapiyorsun"
    > diyoruz ve hatta bunu pek cok kisinin bulundugu bir ortamda yapiyoruz.

    Burak Hocam, haklısınız, belki ağır geliyor topluluk önünde yanlışının
    söylenmesi. Ama yanlışı gösterildiğinde (ki ben bu aşamada sert bir
    üslup takınıldığını düşünmüyorum) bunu olgunlukla karşılamalı insan.
    Karşılayamıyorsa da listelerde işi yok (bu olgunluğa erişemeyen bir
    insanın toplum önünde konuşabileceğini düşünmüyorum).

    Hepimiz kendimizden fedakarlık ederek gönüllü çalışıyoruz. Bize çok
    katkısı olan listelerden bizim duyduğumuz gibi saygı bekliyoruz.

    > Yaz sicaklarinda yogun is temposundan olsa gerek, pek cok arkadasim
    > -bence- fazlasiyla asabi davraniyor ve listeye soru soranlari
    > "hirpaliyor".
    >
    > Yanitlari daha yumusak vermeyi, empati yaparak karsidakinin adina da
    > dusunmeyi ve bu turden yanitlari gondermeden evvel mesajimizi tekrar
    > okumayi oneriyorum.

    Kişisel olarak mesajlarımı göndermeden önce en az iki defa okurum,
    bundan sonra 3'e çıkaracağım :).

    > Bu mesaji spesifik bir listeye yazmaktansa, dernek listesine uye olacak
    > kadar bu dernege kendisini yakin hisseden cekirdek gruba yazmayi tercih
    > ettim. Lutfen bu konuda biraz daha dikkatli davranalim; soz konusu
    > yanitlar soru soran arkadaslari dernekten ya da dernek tarafindan
    > saglanan platformlardan uzaklastiriyor ve hatta bazen de küstürüyor.

    Ben yineliyorum, yanlışını kabul edemeyecek kadar olgunlaşmamış bir
    birey zaten derneğe bir fayda sağlamaz. Ve terbiyesizce itamlara mağruz
    kalacaksa, veya "o" tavrı takınan kişilere yardımcı olacaksa kimse de
    (en azından ben) o listelere cevap vermez.

    iyi çalışmalar,

    --
    |          |  Baris Metin
    |          |  Software developer, IT consultant