[dernek] Re: STK yönetimi

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 23:13:20 EEST

    Tue, 8 Jul 2003 20:46:40 +0300 tarihinde Baris Metin
    <baris.metin@frontsite.com.tr> soyle yazdi:

    BM> Böyle bir toplantı için nasıl başvurulmalı ki gerekli destek
    BM> alınabilsin? Atıyorum şenlik çerçevesinde Yunan Linux kullanıcılarını
    BM> davet etmeyi planlasak ne yapmamız gerekiyor ki bu bütçeyi bize
    BM> sağlasınlar ? 1.5 yıl süresi kısaltılabilir mi ? Karşılıksız mı ?
    Turkiye'nin uyesi oldugu Avrupa Konseyi'nin cevresinde cesitli konulara
    ozellesmesi icin olusturulmus kurumlar var. www.coe.int bu is icin iyi bir
    baslangic noktasi.

    Ozellikle SEE (South Eastern European) ulkelerine ozel ilgi gosteriyorlar.
    Bizdeki Guneydogu Anadolu'ya ozel ilgi gosterilmesi gibi Guneydogu Avrupa
    ulkeleri kalkindirma plani cercevesinde. Balkanlardaki Romanya,
    Bulgaristan, Yugoslavya* (Hirvatistan, Slovenya, ...) bunlar arasinda.
    Yunanistan SEE'a dahil mi emin degilim.

    Mesela uluslararasi genclik organizasyonlari icin uc tane temel fonlari
    var. Bir genclik organizasyonu olarak hazirlanirsa proje (ki teoride bir
    yas siniri olmasa da pratikte oyle) bu fonlardan birinden yardim
    alinabilir.
    http://www.coe.int/T/E/cultural_co-operation/Youth/5._Financial_Supports/

    Projeler cogunlukla karsiliksiz, genel buyuk amac ise Avrupa kimligini
    olusturmak. Yani kulturlerin kaynasmasi ve 'hepimiz mutlu birer
    Avrupaliyiz' olayini asilamak. O nedenle birkac ulkeyi kapsamasi kesinlikle
    cok onemli ve gerekli. Hatta tercihen diger ulkelerde de STK'lar ile ortak
    calisma soz konusu olsun. Proje cok iyi olsa bile sadece yerel olursa onlar
    icin bir anlam ifade etmiyor. Proje yetersiz olsa da birkac ulke ortaklasa
    gerceklestiriliyorsa degerlendirmeye alinabiliyor.

    Fonlardan European Youth Foundation ile baglanti kurulursa, kontak isimleri
    vb konusunda yardimci olabilirim (hayir, kendim yapamam). Calistigim
    kurumun Calisan Cocuklar Vakfi'nin Cirak Keyfi projesinin 2001 yilindaki
    sponsorlarindan biriydiler.

    Benzer bircok yer/fon bulunabilir. Acikcasi yogun ugrasi gerekiyor.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694