[dernek] Re: TEGV ve tekrar M$

---------

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 21:19:29 EEST

    Selamlar..

    --- Egemen Metin Turan <mturan@metu.edu.tr> wrote:
    > Merhaba,
    >
    > Oncelikle M$ ile konuya tekrar donmek istiyorum. Yapilacak is oldukca
    > buyuk boyutta. (yani adamlarin 2.5 milyon dolar koyarak 50000
    > ogretmeni egitmesi buyuk is) Oyleyse yanitida buyuk olmali. Yapilmasi
    > gereken elbette bir proje hazirlamak.

    MS gidip 2.5M Dolar koymayacak buna. Gorursunuz. Peki ne koyacak ?
    Cozum ortaklarini 3-5 kurus bir seyle ders vermeye zorlayacak, gerci
    onlar seve seve kabul edecek ayri konu. Kalani da bu hocalara,
    ogrencilere vs. bedava Windows vs. dagitarak karsilayacak. MS o kadar
    akilsiz degildir.

    Oncelikle durum. Burada Bilgisayar Bolum var, EML'nin. Ogrencilere
    isletim sistemleri donem odevi olarak verilmis. Bir grup Win3.1, bir
    grup DOS, bir grup Win95, Bir grup W98, Bir grup NT vs. Baska hic bir
    sey yok. UNIX, NOVELL, SYMBIAN vs. hic bir sey.. Hal boyleyken MS ne
    egitimi verecek ? Herhalde bu hocalara Exchange Server optimizasyonu
    anlatmayacak.

    Yani once bir gercegi gorelim. MS'nin aslen egitim vermeye ihtiyaci
    yok. Ama bu isi resmiyete dokmek istiyor. Olay bu. Bu arada akademik
    bilisimlerde filan bize gelen bir suru lise'yi dusunurseniz, tabandan
    Linux'a dogru bazi kaynasmalar oldugunu gormek kolay. Bu noktada,
    -maalesef- gucumuz yetmiyor. Sonucta bizim bu acidan kaybedecegimiz
    malum. Ama canlar MS icin caliyor.. Guncel siyasi gelismeler vs.
    ruzgari bizim yelkenlerimize dolduruyor.. Simdi eger sektor liderligini
    alarak, diger STK'ler ile isbirligi yaparsak bu is biter. MS'nin canina
    ot tikamis oluruz.

    Ama bu noktada MS'Yi on plana cikarmak yanlis. Bu noktada, Linux'u MS
    rakibi olarak degil, Linux olarak insanlara sunmak onemli bir husus.

    Bence bu donemde, iyi giyinen, bilhassa unvan sahibi arkadaslarin
    (Gn.Md., Ogretim uyesi, Ogretmen vs..) kulis faaliyetlerine baslamasi
    cok onemli. Ayni zamanda, bakanliklar vs. nezdinde bir takim
    girisimlerde LKD adina bulunmak gerekiyor. Bu noktada bilhassa siyasi
    kimlik sahibi olmayanlar onemli. Malum turkiye'de yasiyoruz. Siyasi
    kimlik, pek cok dogrunuzun onunde engel olacaktir. burada hic kimseyi
    kastetmiyorum. Mesela akgul hocamiz, siyasi bir kimlige de sahip
    olmasina mukabil, sosyal kimligi hepsinin onune gecen bir isim. Bu
    baglamda icimizden aklimdan gecenler:

    1. Doruk FISEK. Fisek enstitutus ve vakfi kurumsal kimligiyle bilhassa
    calisam ve saglik bakanliklarina yardimci olabilir.

    2. Mustafa AKGUL. Internetin babasi olan hocamiz, hem dernek baskani
    olmasi, akademik kimligi ve yakin iliskileri sayesinde Ulastirma
    Bakanligi vs. uzerinde etkili olabilir.

    3. Gorkem CETIN. Sektorel basinla arasi cok iyi.

    4. Serdar KOYLU. Su anda il tarim mudurlugunu Linux'a tasimakla
    ugrasiyorum. Becerebilirsem burada bir tur devrim yapmis olacagiz. Eger
    bu noktada bir seyler ispatlayabilirsek, konuyu Abdullatif SENER'e vs.
    tasima sansimiz olabilir. Buradaki kadro onun adamlari diyebiliriz..

    Sanirim bu ornekler anafikri ortaya koyuyor olmali. Bilhassa herkesin
    nedir bu ABD'nin kustahligi dedigi bugunlerde bu konu cok daha onemli
    olabilir. Bizim en buyuk yanlisalrimizdan birisi alttan ugrasmak
    oluyor. Artik yukari ile ugrasmanin zamani. Bir STK olarak bunu
    yapmamiz cok daha kolay. Bilhassa teknik bir tutum icinde olmamiz,
    siyasi/sosyal/ideolojik hic bir yonumuzun olmamasi buyuk avantaj.
    Ayrica, bilhassa guncel politikacilardan mecliste oturanlarla pek
    cogumuzun zit kutupta olmasi da cok buyuk avantaja cevrilebilir.. Bu
    noktada rahatca kendimizi "Ulke menfaatlerinin savunucusu" olarak
    gosterebiliriz.

    Elbette, TEGV gibi olusumlari atlayalim gibi bir niyetim yok. Bence ilk
    acil oncelik TLKD olmak. Sonrasinda her sey cok daha kolay olacaktir.
    Gormemiz gereken bu surecin sonucunu degistirmekle ugrasmadigimiz. Bu
    surec en sonunda Turkiye'yi Yunanistan, Ispanya, Almanya gibi yapacak
    ve Linux hakim olacak. Bizim gayretimiz bunu gorerek cabuklastirmak.
    ASil alti cizilmesi gereken husus burasi. Onlar gene bizi yaya birakip
    onden gidiyorlar. Biz hala burada nelerle ugrasiyoruz.

    Gelelim egitim meselesine. Bir yillik Lisans ucretinden daha ucuza
    cikacak olan bir projeden bahsediyoruz. Ulke ekonomisi adina cok daha
    fazlasindan. ABD, IRAK zararina karsilik 1 Milyar dolar hibe ediyor.
    Bizim yillik bunun yarisindan fazla lisans ucreti oduyor oldugumuzu
    dusunurseniz olayin boyutu kavranir. Bilhassa bu guz ve 2004 yilinda IT
    sektorunde olagandisi bir canlanma olacagi gozlemleniyor. Ozellikle
    Telekom tekelinin kalkmasi piyasayi son derece hareketlendirecek.
    Neyse, hal boyleyken, onumuzdeki yil MS Turkiye'nin 1 Milyar dolar ciro
    yapmasi hayal degil. BSA ile koordine altinda, bilgisayarcilarin
    lisanssiz satislarini engelleseler sadece, bu rakami onumuzdeki yil
    tuttururlar. Devaminda, sadece Sivas Il tarim mudurlugunun 100K
    dolarlik filan lisans ihtiyaci var su anda. Ilceleri, office'leri vs.
    derken. Bir kapan harekati MS'ye bir ayda milyonlarca dolar girdi
    getirebilir. Dilerseniz, size buradaki bir iki dairenin lisans durumunu
    cikarayim. Turkiye olcegine bir vurun ve pazari gorun. MS'nin, bu sozde
    2.5M$ yatirim ile aslinda niyeti (niyetlerinden biri) devlete baski
    yapabilmek icin elini biraz daha guclendirmek.

    Kisacasi, cok kisa sure icinde koordine olup, Eylul EKIM'e kadar
    bakanlar/basbakan duzeyinde bu konuyu saglam belgelerle gundeme
    getirmemiz gerekiyor. Onlara "Biz, ulkemizin ekonomik kurtulus
    savasinda uzerimize duseni yapmaya calisiyoruz" fikrini one surerek
    yaklasabiliriz. Bu son derece etkileyici olacaktir. Bilhassa pek
    cogumuzun onlara muhalif siyasi fikirlerde olmamiz nedeniyle..

    Eger, bakan isterse, yeni ogretim yilinda her okulda Linux ders olarak
    okutulmaya baslanir. Bir gecede koskoca mufredati degistiren makam bunu
    haydi haydi yapar.

    Yanlis hedefle ugrasmayalim. TEGV vs. elbette ugrasilmasi gereken
    yerler ama, asil hedef bu mevkiler.

    Enver'in telefonu... Cok iyi olmus. Yoksa biz yukaridaki yazip cizmeye
    devam ederdik. Artik ok yaydan cikti. Simdi o konuda derhal gorev
    bolumu yaparak gereken envanteri cikarmamiz, rapor vs. ne varsa
    hazirlamamiz gerekiyor. Artik bu yaklasim iyiydi, kotuydu demek icin
    cok gec. Bence cok iyi olmus. Ama tartismayi Senlik'04 e erteleyelim
    derim..

    Simdi bu konuda benim uzerime dusen nedir ? Bunu belirtirseniz hemen
    ugrasmaya baslayayim derim.. Diger yandan cok mesgul olsa bile, Murat
    KOC gibi uyemiz olmamasina ragmen bu isin kompedanlari olan insanlari
    bir sekilde, sahsi dostluklari vs. kullanip goreve cagirmak gerekiyor.
    Sevgili KOC sadece bir ornek elbette. Zaman bence bu girisim icin en
    uygun zaman. Bu treni kacirmamak gerekiyor..

    Saygi ve sevgiler..