[dernek] TEGV - Günün sonucu

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 18:18:50 EEST

    Ayşegül Kınacı <aysegulk@tegv.org> ile az önce telefonda görüştük.
    Sonuçları özetliyorum.

          * LKD'ye ve Özgür Yazılım konusuna yabancı olmadıklarını,
            etkinlikler hakkında bilgi sahibi olduklarını
          * Vakıf içerisinde bazı noktalarda Linux işletim sistemini
            (örneğin veritabanı sunucusu olarak) kullandıklarını
          * Eğitim programlarını bazı üniversitelerin eğitim fakültelerinin
            işbirliği ile hazırladıklarını
          * Eğitim programlarının içeriğine bu ticari ürünleri eğitimi
            alacak kişiler piyasaya çıktıklarında göreceklerinin bunlar
            olduğu için aldıklarını
          * Arkadaş çevrelerinden alternatif ürünlerinde de eğitim
            programlarına eklenebilmesi için talepler aldıklarını
          * LKD ile işbirliğinin her iki taraf için faydalı olacağını
            düşündüklerini, bu konuya sıcak baktıklarını
          * En azından LKD ile yapılabilecek işbirliği ile eğitimlerde
            çalışacak gönüllülerin özgür yazılım ürünleri hakkında bilgi
            sahibi olması ile eğitimlerin daha etkin olmasının
            sağlanabileceğini düşündüklerini
          * Halihazırda bizimle iletişim kurmayı düşündüklerini
          * Bu işbirliğinin kapsamı ve detayları konusunda bir ortak bir
            proje hazırlanabilmesi için bir toplantı yapmak istediklerini

    öğrendim. Belki de Ayşegül hanım düzenledikleri temel bilgisayar eğitim
    programlarını biraz daha sert bir bakış açısıyla eleştireceğimizi tahmin
    ediyordu. Ben de özetle TEGV'na bu program kapsamında nasıl destek
    olabileceğimizi, yardımcı olabileceğimizi sorunca kendisi sağolsun bolca
    bilgi sağladı ve hayli olumlu yaklaştığını, ancak program kapsamının
    bazı zorunluluklar ve Türkiye şartlarında piyasanın gereksinimlerinden
    yola çıkılarak bu biçimde oluşturulduğunu açıkladı.

    Ben de LKD üyelerinin bu konuda bir rahatsızlık duymadıklarını, aksine
    bu projenin, Türkiye'de bilgisayar görmemiş çoğunluğun varlığı göz önüne
    alındığında yararlı bir proje olarak görüldüğünü ve saygı duyulduğunu
    ifade ettim. Özgür yazılım kullanımına geçişin Türkiye şartlarında bazı
    durumlarda çok kolay bir süreç olmayabileceğini, ancak LKD olarak bu işi
    başarmak için gönüllü olduğumuzu ve gerekli donanıma sahip olduğumuza
    inandığımızı ifade ettim.

    Eğitim konularının özgür yazılımın yaygınlaşması için bizce ne denli
    önemli olduğunu ifade etmeye çalıştım. Hiç

    En kısa sürede kendileri ile tekrar iletişim kuracağımızı, ilgililerin
    katılacağı bir toplantının her iki STK için faydalı olabileceğini
    belirttim.

    Sanıyorum bir sonraki adımı LKD-YK atacak ve bizi de haberdar edecektir.

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com