[dernek] [lkd-uye] Re: M$ ve egitim vakfi planlari (fwd)

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 15:10:40 EEST

    Merhabalar,

    LKD yonetimine bazi atiflar oldugu icin kendi
    adima bir kac sey soylemek isterim:

    Boyle bir konuda, dernek yonetimin, uyelerin
    ustunde bir gorusu olamaz. Sayet olsumsu bir
    gorus olsa, onu sizde bilirsi,niz.
    Taktik bazi konularda ynetim gorusu olabilir.

    Bir baska deyisle, fikir gelistirien, proje haline
    gels,in, yapilabilir bir noktaya hep birlikte
    getirelim.

    LKD yoneti,mi yada herhangð bir >STK nin gorevi
    uyelerin fikir olusturmasini, proje yapmasin
    engellemek ona sinir koymak degildir;
    ortaya cikan projeþler, STK nin genel amaclari
    icinde ve insna kaynakalri icinde oldugu surece,
    en -fazla oncelik sirasi konsudna itiraz
    edebilir.

    Demem o ki, kendinizi sinirlamayin , proje
    gelistirin, YK size destek olsun. YK en yetki ve
    gorev isteyin.

    TEGV ile iliskliler konsunda, vakit bulun a
    gþdiþn ziyaret edin, tanisin. insani
    iliskiler onemli. isanlar biribrini tanimadan
    guvenmeden, ortak projelþer kolayca baslamaz
    zaten.
    uzun soluklu is birlkigi pesinde kosalim.

    Biz LKD YK olarak ustumzue dusueni yapmya
    calisiriz.
    Ama, bir STK'nin YKsin kendi basþna
    yapabþckeleri cok siniridr.

    Fikir ve proje gelistirmek, one cikmaktan, oneri
    ve elestiri getirmekten kacinmayin.

    Saygilar
    Mustafa Akgul
    %%%%%
    Tue, Jul 08, 2003 at 01:44:20PM +0300 , Murat Gezer :

    > Merhaba Baris (ve diger arkadaslar :) ),
    >
    > bu fikir senin kisisel fikrinmi yoksa LKD yonetimininde de

    Kisisel fikrim. YK adina konusmayi sozc=FCm=FCz yapar zaten.

    > konusuluyormu. Gene LKD yonetimi sesizlige burundu (neyse konumuz degil)

    Bence de konumuz degil.

> [...]
    > formasyonda egitimcilgin cok zor oldugunu gormustum. Ancak burada hedef
    > LKD tarafindan xxx kurumunun egtimcilerine verilecek olan egitimdir.
    > Tabiki seminerde sizin anlatmak istedikleriniz anlatilir herkes dinler
    > egitimde ise siz derinlemesine anlatmak zorundasiniz ve sorulara cevap
    > verme durumunda ve uygulama yaptirmak zorundasiniz. Egitimcilik
    > meslegine sahip olan kisilere egitim vermek gercekten hem kolay hem
    > zordur. Kolaydir cunku sizi sorulari ile yonlendirebilirler zordu cunku
    > isin ehli insanlar olduklari icin kistirabilirler ( MS urunleri icin

    Buna katilmiyorum. LKD zaten egitim tecr=FCbesi olan, bilgisi ve diya=
    logu
    kuvvetli bir egitimci sececektir. Zaten hepimiz farkli konumlarda,
    mevkilerde olan insanlara egitim verdik/veriyoruz. Bu bir kisit deg=
    il
    bence.

> [...]
    > verecek duzeydeler. Yapilmasi gereken ilk basta iyi bir ders programi
    > hazirlamak ve kaynak kitapciklari hazirlamak olabilir onun icinde
    > Belgeler.org vs vs kayanak var. Ders programi icin egitimci olan
    > uyelerde var hatda firma da calisan arkadaslar var. Tabi bunlar sozle
    > soylendigi zaman cok kolay gelen isler isin derinlemesine inildigi zaman
    > zorluklari cok fazla. Ancak bunlari yapmamiz gerekiyor ulkemizin
    > gelecegi icin onemli bir konu disa bagimli olmamamiz icin yapilmasi
    > gerekiyor. Sorgulamamiz gereken bu LKD nin gorevi mi Bunun icin Dernek

    Evet, bu LKD'nin gorevi, yapmak zorunda oldugu degil belki ama yapmayi
    amacladigi... Tabi gerekli kosullari ve iliskileri olustur=
    mak
    gerekiyor once.

    iyi calismalar.
    Baris Metin