[bsd] Re: FreeBSD 5.2.1 hakkinda

---------

From: Q=D6zkan_KIRIK=22?= (g01156033@mersin.edu.tr)
Date: Thu 18 Mar 2004 - 09:28:24 EST

    Linuxtakiler gibi login olabilmeniz icin gdm (Gnome Desktop Manager'i) konfigure edip, /etc/ttys dosyasinda bir takim configurasyonlar yapmaniz gerekiyor.

    FreeBSD 5.2.1'de sanırım kurulum esnasinda FDISK ile ilgili bir sorun yasamissiniz. Sistem acildiginda "mountroot>" konsolu geliyorsa isletim sistemi "/" yani root'u mount edememis demektir. Mount etmesine yardimci olmaniz gerekiyor. Gelen listeden "/" (root) u mount etmelisiniz. "/" (root) disklabel'ina sahip olan device node'unu hatirliyorsaniz "mountroot>" konsolunda "ufs:/dev/<device_node>" yazip entera basarak sistemin acilmasini saglayabilirsiniz.

    Device node'unu hatirlamiyorsaniz Sade moddda fdisk ile diskinizin partitionlarini gozden gecirin. ordaki device node'larını mountroot> konsolunda deneyerek sisteminizi açabilirsiniz.

    Bu arada FreeBSD ilgili arkadaslar daha cok enderunix listesindeler :) (bende ordayim)