[belge-cg] Re: web sitemiz

From: Baris Ozyurt (baris@yuce.com.tr)
Date: Thu 23 May 2002 - 16:01:06 EEST

Merhaba,

Size cevap vermeden önce bir sigara ictim, temiz hava aldim; öyle oturdum
klavyenin basina. Yazdigim her cümleyi üzerinde iki kere düsünerek
yaziyorum.

Sizi 'Berk Beyt igrencisiniz' polemiginden taniyorum. Ne yüzünüzü
görmüslügüm, ne sesinizi duymuslugum var. Su ana kadar okudugum hic bir
Türkce belgenin altinda Nilgün Belma Bugüner imzasini görmedim. Linux
toplulugunun en cok destege ve tasin altina sokulacak ele ihtiyac duydugu
zamanlarda siz yoktunuz. En büyük organizasyonlarimizda, dernek kurarken,
gezici seminerlerde, Linux ve Ozgur yazilim senliginde de yoktunuz. Ne iki
satir yazi yazdiginizi ne de bir seminer verdiginizi gördüm.

Dünyanin her tarafinda acik kaynak kod topluluklari bu sekilde calisiyor.
Size ihtiyac duyulursa orada olmalisiniz. Kimse sizi cagirmaz, gelmeniz icin
yalvarmaz, ne olur gitme diye ayaklariniza kapanmaz. belge-cg baskani
oldunuz cünkü bunu istediniz. Sanmiyorum ki ustun bir belge hazirlama
teknigine sahip olasiniz, olsaydiniz en az bir tane belgenize ulasabilirdim.

Ben elestiriye acigim ama beni elestirmeyin gibi anlam sezinledim
yazdiklarinizdan. Uzgünüm, yanlis yaptiginiz her harekette sizi elestiririm.
Bu benim insan olarak en dogal hakkim : begenmemek. Sunu diyebilirdiniz,
beni elestirecek insan en az benim kadar is cikarmali. Su anda diyemezsiniz
cünkü saldirdiginiz insan(lar) üzerinde görevli olarak calistiginiz
projelerin yaraticilari.

Tehdit ediyorsunuz ki bunu anlamakta zorlaniyorum. Ne demek burada olmazsa
da ben belgeleme isini yaparim? Kimin icin yapacaksiniz? Kimden belge
alacaksiniz? Kim okuyup gelistirecek belgelerinizi?

Isteseniz de istemeseniz de LKD icin calisiyorsunuz. Su anda LKD icin
calismak ülkemizde Linux icin calismakla es anlamli. Yarin bir gün deli bir
kitleye sahip oluruz da farkli örgütlenmeler olur, o ayri. Ama su anda zaten
kac kisiyiz de kim sizin yaninizda olacak?

Ben böyle yaptim böyle olacak deme hakkina sahipsiniz, benim icin/benimle
calismadiginiz sürece ! Topluluk demokratik kurallari isleterek birlikte
calismak zorunda. Hazirladiginiz web sitesini linux.org.tr alan adi ile
sunuyorsunuz, yani yaptiginiz is beni de bagliyor. Sirf bu yüzden sizi her
zaman elestirme hakkina sahip oluyorum. Iyi bir sey yaptiginiz zaman gurur
duyacagim ama kötü bir web cikarirsaniz da kötü olmus bu diyecegim.

Bir de bana 'hodri' ön eki ile meydani göstermissiniz. Hanimefendi, ben
meydandayim, siz neredesiniz?

Listeden cikisin yolunu da göstermissiniz, tessekkür ederim. Ama ben burada
kaliciyim. Evinize gelen davetsiz misafiri buyrun kapi bu tarafta diye
kibarla kovabilirsiniz; ve fakat calisma grubu ve liste sizin babanizin evi
degil. Ya da, sadece sizin degil. Bu cati altinda birlikte yasamak
zorundayiz. Iste size söylüyorum bir kez daha, size hic isinamama, tarzinizi
ve provakatif yaklasminizi sevmeme ragmen sizinle birlikte calisabiliriz.
Burasi benim, istedigim gibi yaparim; begenmeyen almasin derseniz kurdugunuz
belgeler web sitesinde yayinlayacak döküman bulamazsiniz.

Calisma grubunun kisa ve uzun vadeli planlarini aciklamissiniz, katilmamak
desteklememek elde mi? Kim istemez Türkce man okumayi?

Sanirim kompleksli bir kisilik yapisina sahipsiniz, farketmez. Bu toplulukta
bulunan herkesin zaman zaman psikolojik problemleri oluyor. Ama bunu
yaptigimiz ise yansitmaya kalkarsaniz, ben Baris Ozyurt olarak size müsade
etmem. Kisilik yansimalarinizin grubu gölgelememesi icin ne yapabilirsem onu
yaparim.

Küserim giderim, benimle böyle konusamazsiniz tavrinizdan sikiliyorum.
Bulunmaz Hint kumasi degilsiniz, kisisel olarak benim arkadasligini gözden
cikaramayacagim kadar yüksek bir sahsiyet de degilsiniz. Gitmek
istiyorsaniz gidersiniz, dönmek isterseniz dönersiniz. Belge üretmek
istiyorsaniz üretir, istemiyorsaniz üretmezsiniz.

Belge calisma grubunda calismak istiyorum ve calisacagim. Bunu sorunsuz
Türkce deskekli Linux dagitimlari ve geniz Türkce Linux icerigi icin
yapacagim.

Kisaca özetlemem gerekirse, yukardaki fikirlerimin tamaminin arkasinda
durarak ben burada kaliyorum.

Sevgiler,

Baris Ozyurt

Not: Bu yazdiklarimdan listeye gecmeniz gereken bir cevap hakkiniz dogdugunu
düsünüyorsaniz gecin; degilse bu konuyu burada keselim. Ya da isterseniz
bana kisisel e-posta aresimden erisebilirsiniz.