[LINUX:26341] Re: DNS Yardimi

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 20 Mar 2001 - 19:02:43 EET

> Arkadaslar,
> DNS konusunda yardima ihtiyacim var. Hemen konuya gireyim,
>
> (*) ilk ve acil olan sorunum, bizim ip'lerden birinde host edilen bir
> siteyi bizdeki baska ip'li bir makinaya tasimam gerekiyor. Tasidiktan sonra
> nerelerde hangi degisiklikleri nasil yapmaliyim ki site calismaya devam
> etsin.
Diyelimki www.abc123.domainí xxx makinaisndan yyy makinasina
tasimak istiyorsun, (burada domain com, com.tr, org, org.tr vs)
IKi sey yapilmali:
a) DNS kayitlarinda www.abc123.domain yyy makinasini gostermeli
(su anda xxx makinasi gosteriyor)
b) yyy makinasinda sunucuya bagli olarak tanimlarin eklenmesi
gerekir.
Sayet apache ise
VirtualHost blogunun eklenmesi gerekir

> (*) Diyelim ki Network Solutions'tan (ya da baska bir yerden) yeni bir isim
> aldim (daha once hic boyle birsey yapmadim da...) ve o isimden sorumlu
> DNS'i or'da belirttim. Daha sonra ilgili DNS'in neresinde ne gibi
> degisiklikler yapacagim?

domainde belirtilen master NS suncuusnda
www.abc123.domainín yyy makinai ait oodugunu belirmen lazim
bu noktada DNS howtolarai onemrek lazim
eklieycegin satir

www.abc123.domain. IN A yyy-nin-ipsi

yada
www.abc123.doain. IN CNAME yyy

sekilleriden biri olamk zorundadir. bur ada yyy makinain tam adini
belirtiyor.

Bununla birlikte abc123.domain icin MX kayitlari ve nun isaret etigi
makina virtual mail hosting tanimlari yapilmalidir.

> (*) Anladigim kadariyla bir DNS gidip diđer bir DNS'e bakiyor (Yaniliyor da
> olabilirim tabi...) Eger oyleyse DNS'in hangi DNS'lere gidip bakacagi hangi
> dosya(lar)da tutuluyor?? Sorun su ki bizim ISP, ip'leri degistiriyor ve
> bizim DNS'i kuranlarin da bizim ISP'nin DNS'inin ip'sini verdiklerini
> dusunuyorum. Bunu duzeltmem lazim sanirim.

NS sunucusuun IP'si degistise bunu domain'de (.com ci verisefin,
register com'da. com.tr, org.tr icin oDTU';de) yapman alzim.

xxx , yy gibi makimalrin IP'si degisiyorsa, bunu NS suncudaki DNS
kayitlarinda yapman lazim.
Sayet bind-8+ claian bir linux ise
/etc/named.conf dosaysina abc123.domain icin hangi dosyada ilgili
verilerin tutuldugu yazilidir. Odisayda serial saysi dahil
degiskiklik yapilip, DNS suncus8n yendien calistirlmasi gerekir

> Liste arsivini Kasim'a kadar geri giderek taradim, fakat cok vakit aliyor.
> Linux soru cevap merkezindeki arkadaslar da sagolsunlar konuyla ilgili beni
> biraz aydinlattilar. Fakat daha detayli bilgi lazim. Vaktinizi aldigim icin
> ve cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim. Lutfen mumkun oldugunca
> detayli bilgi... Cahilligimi mazur gorun ;-)

linux.org.tr
linuxdoc vevyansislari
ftp.metu.edu.tr
ve sunsite.metu.edu.tr'deki LDP yansialrinma bakin
ayrica

http://inet-tr.org.tr/inetconf5/akgul/
altina benim dnsí de icren notlarima erisebuilrisiniz.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul