[LINUX:26343] Re: virtual host olusturma problemi

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 20 Mar 2001 - 19:31:08 EET

> merhaba,
>
> fakulte kutuphanesinde sunucu olarak kullanmayi dusundugum bir
> makinaya linux kurdum (Mandrake 7.2), bu makinanin fakutte
> DNS'indeki adi "indeks.uubf.itu.edu.tr" IP: 160.75.14.235. Bu
> makina uzerinde iki virtual host olusturmak istiyorum bunlarin adlari:
>
> opac.indeks.uubf.itu.edu.tr
> can.indeks.uubf.itu.edu.tr
kendi makinanda calsian bir DNS sunucunun ilgili alanlar icin bir ut
duzeyde yetki almsi gerkeir.
uubf.itu.edu.tr yada itu.edu.tr'den
NS suncusu tanimlasi gerekir.

yada
opac.uubf.itu.edu.tr. IN CNAME indeks.uubf.itu.edu.tr.
can.uubf.itu.edu.tr. IN CNAME indeks.uubf.itu.edu.tr.

gibi tanimlari olmasi gerekir. Sen caninin istedigi tanimlar yaparsan,
o tanimlara kimse erisemez
makinanda tanimlanan bir DNS tanimi sadece o makinda gecerli olacaktir.

> olmali (sanirim bunlar alias veya CNAME olarak tanimlanmali,
> bilmiyorum). Bunu saglamak icin ayni makina uzerinde DNS server
> kurdum ve asagidaki gibi configure ettim. Tabiki apache'nin virtual
> hostlara cevap verebilmesi icin http.conf dosyasina'da asagidaki
> satirlari yazdim. Fakat virtual hostlar olusmadi. makina adini
> girdigimde (indeks....) ilk yazili olan virtual host'un sayfasi aciliyor.

Burada VirtualHost tanimlarind ahata oldugu sonucu cikar.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul

> Acaba yontemim dogrumu? Yoksa bu alias'lari makinanin adinin
> kayitli oldugu DNS makinasindami olusturmali?
>
> bu virtual hostlari nasil olusturabilirim?
>
> tesekkurler.
>
> PS: belki alakali degil ama not olarak yaziyorum bu makinadan
> mail alip gonderemiyorum.
makinain reverse tanimlarinda da sorun olmali.