[LINUX:26198] Ynt:

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 14 Mar 2001 - 00:36:19 EET

Selamlar..

-----Özgün İleti-----
Kimden: admin@ormo.com.tr <admin@ormo.com.tr>
Kime: Multiple recipients of list LINUX <linux@listweb.bilkent.edu.tr>
Tarih: 13 Mart 2001 Salı 22:50
Konu: [LINUX:26194]

>linux de
>ipchains veya iptables la
>dielim ki 192.168.1.1 ipisinde intranette bir makinannın 80 inci portuna
istek
>geliyo ben bu istediği 192.168.1.5 ip sine sahip makinanın 80 inci portuna
>yönlendirmek istiyorum...!
>
>lütfen bir örnekle yardım edermisiniz?
>iptables la ve ipchains e bir örnek..!
>ii çalışmalar herkese.!
>
>ipchains -A forward -s 192.168.1.1 --source-port 80 -d 192.168.1.65 --
>destination-port 80 -j Forward -l

Kullandiginiz kerneli bilmiyorum fakat, ipchains ile bu tur bir yonlendirme
yapamazsiniz. 2.4.x kernellerde iptables ve ipfilter olmasi lazim:
netfilter. ipchains, sadece calistigi makinedeki bir porta paketleri
yonlendirebilir. Size NAT lazim. 2.2.x serisi kerneliniz varsa bir NAT
uygulamasi edinmelisiniz.. Ama tavsiyem 2.4.x serisi kernele gecmenizdir.
Fakat, NAT masq. gibi bir cirpida halledilecek bir uygulama degildir,
postrouting, prerouting vs. bir hayli karisik olabilir. Genel gecer bir
cozum su olabilir:

iptables -t nat -A POSTROUTING -d 192.168.1.1 -s 0/0 -p tcp --dport 80 -j
SNAT --to 192.168.1.65

>bu doğrumu bunu yaptım ama başaramadım?

Basaramamis olmaniz dogal.. ipchains ile iptables parametreleri kullanmaya
calisiyorsunuz. Oncelikle 2.4.x kerneli (yoksa) kurup calistirin. Sonrada

http://netfilter.kernelnotes.org/unreliable-guides/NAT-HOWTO/index.html

adresini guzelce dolasin. Dikkat edin, unreliable-guides, saka degil.. Bu
dokumanlar henuz tam olgunluga erismemis durumda. Cok daha iyisini de yapip,
makineye FreeBSD kurabilirsiniz.. Bu yeterince "reliable".

Saygi ve sevgiler..