[LINUX:26199] Re: Ynt: Re: Ynt: bir dosyayi silemiyorum

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.de)
Date: Wed 14 Mar 2001 - 00:36:33 EET

> Selamlar..

Merhaba Serdar ve liste uyeleri,

> Dosyanin kullanimda olup olmadigina baktiniz mi ? UNIX'te exclusive open yok
> ama, herhangi bir pozisyonda after-read veya after-write locklara sahip bir
> dosyayi silemezsiniz. Kim, hangi surec, hangi dosyayi kullaniyor gosteren
> bir program vardi, unuttum adini simdi. Dagitimlarda varsayilan olarak
> bulunuyor. Mutlaka bir bilen vardir listede..

O durumda, EBUSY yani "Text file busy" seklinde bir hata alinir. Fakat
burada ise durum farkli bir izin olayi soz konusu fakat bu izin olayi
EACCESS degil yani "Permission denied" olayi degil oyle olsa idi sorun
chmod vs ile rahat cozulurdu. EPERM yani "Operation not permitted" olayi.

Bu sekilde bir dosyanin silinememesi olayi ise kendisinin immutable
olmasindan ki degilmis veya icinde bulundugu dizin yapisinin immutable
veya append-only olmasindan dolayi olabilir.

Fakat bu durumda dizin icerisindeki hicbir dosyayi silemezsiniz fakat
kopyalama islemlerini yapabilirsiniz.

Problemi olan kisi cp yapabildigini ve bu kopyalanan dosyayi silebildigini
soylemisti. Dolayisi ile bu olasiliklarda ortadan kalkiyor.

Bu durumda sanirim yapilabilecek olan fazla birsey yok gibi. Belki

debugfs kullanarak acilan dosya sisteminde rm ve unlink tekrar
denenebilir.

lsattr nin dizin ve dosya sonucunda flag ler

seklinde olmali. eger a flag i varsa bu kaldirilarak sorun cozulebilir.

o dosyanin nasil yaratildigini soylemeniz gerekir.

ls -al dosya_adi na bakmamiz gerekebilir.

history

komutunu verilerek onceki yapilan islemlere bakilmasi gerekebilir.

veya dosya sisteminde bir hata olmus olabilir.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC