[Linux] Re: yerel agda asimetrik yonlendirme

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 29 Jun 2001 - 11:47:07 EEST

Selamlar..

Routing'teki amac, paket maliyetini dusurmek. Boyle dusununce
yapacaginiz asimetrik yonlendirmenin guvenlik veya ag verimi acisindan
bir faydasi olabilir. Ama bir yerel ag icin boylesi neden verimi
artirsinki ? Olsa olsa 3-5 routerdan gecen bir agda, hemen her kosulda
gidis yolu ile gelis yolu ayni olur, bu da en kisa yoldur gibime
geliyor. Guvenlik acisindan soyle bir sey olabilir, (Hocam, bilhassa bu
noktaya muhalefetinizi bekliyorum dortgozle, cunku dogrusu bu tezimi
kendime ispat edemiyorum), ornegin client istegi kestirme yoldan
yaparken server datalari daha guvenli oldugu bilinen yoldan
gonderebilir. TOS bitlerine bakarak boyle bir yapilanma
gerceklestirilebilir. Boylece guvenlik artirilabilir. Keske hep boyle
olmasini saglayabilseydik, o zaman kimse araya cengel atip
paketlerimizi calamazdi. Pardon ! Daha zor calardi.

Peki nasil yapariz ? Kisa yoldan ag uzerindeki routerlarin statik
routing tablolarina her routerde farkli netmasklar tanimlanabilir.
Ornegin A, B ile C'ye bagli olsun. D 'de B ile C'ye bagli olsun. A icin
D'ye gidecek paketleri:

route add -host D gateway B

D icinse

route add -host A gateway C

Elbette boyle yarim yamalak route komutu olmaz, fakat bu daha anlasilir
olur saniyorum. Bu tur bir routing tablosu olusturulursa A-D yolu,
A-B-D olacakken, D-A yolu D-C-A olacaktir. Bilmiyorum neden, ama
sanirim bu yuzden, bazen internette bu olaya raslaniyor. Yani giden
paketlerimizin yolu, gelen paketlerden farkli olabiliyor. Sanirim
router yukleri nedeniyle paketler farkli yollara sapabiliyor. Hatta bir
oturumda bile, giden paketleriniz bazen farkli farkli yollara
sapabiliyor.

Saygi ve sevgiler..