[Linux] Re: Fwd: Re: Re: sözlük

From: bbolat (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Thu 28 Jun 2001 - 09:01:25 EEST

>Muzaffer diyorki, Floating point sayilar Real sayilarin belirli bir=
 bolumunu
>gosterirler. Dolayisi ile Floating Point Numbers ifadesi yerine "Gercek
itiraz biiir, gercek sayi diye bir terimi ilk kez duyuyorum, onlar ger=E7el=
=20
sayilardir.

>Ne demek "Kayan Noktali Sayi". Birileri "fixed point" ile "floating-point"
>kavramlarini birbirinden ayirabilmek icin "sabit noktali" ve "kayan=
 noktali"
>demis.

benim derdim bu zaten, floating point sayilara gercel sayilar dedikten=20
sonra, fixed point teknikle gosterilen gercel sayilara ne diyecegim?

>Bizlerde aliyoruz bu deyimleri, "floating-point numbers" icin kullaniyoruz.
>Allah askina biriniz bana "Fixed-Point Numbers" in HANGI TUR oldugunu
>soylermi?
fixed point sayilar mantisi ve kesirine ayrilan bit miktari sabit olan=20
sayilardir. c/c++, pascal ya da fortran'da, hatta ada, perl, basic, java ve=
=20
dahi sizin kullandiginiz bilimum dillerde yer almayan bir tekniktir. ama=20
sizin kullanmiyor ya da bilmiyor olmaniz fixed point sayilarin yoklugunun=20
kaniti degildir. ayni mantikla, cep telefonunuzun nasil calistigini da=20
bilmiyorsaniz, cep telefonu diye birsey yoktur diyemezsiniz.

>Benim eksikligim olabilirmi acaba? "Fixed-point representation" dan
>bahsedecekseniz, onun tartisma konumuzla ilgisi yok.

iyi de bizim tartistigimiz(en azindan benim iddia ettigim) fixed point rep.=
=20
ile floating point rep. arasindaki fark zaten. ozur dilerim ama bu=20
tartismanin disinda kalmissiniz.

>Isterseniz birazcik gerilere dogru giderek, tur isimlerinin(type names)
>gecmisine bakalim.

benim bildigim bu tartisma tur isimlerinden cikmadi. simdi kalkip ta float=
=20
veya double turunu kayan noktali, gercel, degisken ondalikli, ustel form,=20
ya da baska bir sekilde adlandirirsaniz program yazmaya calisan genclerin=20
beyni daha da bulanmaz mi?

>FORTRAN dilinde "floating-point" sayilari gostermek uzere
>kullanilan tur REAL adini almistir. Yani sizin su anda "float" adi
>altinda kullandiginiz turun FORTRAN karsiligi
>"REAL"dir.

perl'de tur adlari hic yoktur. basic'te de. perl ciler ne yapacak peki?

>Precision kullanimi basladi. Simdi sormak lazim, bu deyimlerle sayi
>turlerinin ne ilgisi var?

deyimlerle sayi turlerinin veya turlerin farkli gosterim tekniklerinin hic=
=20
bir iliskisi yok. bunu da nereden cikardiniz?

>Integer'in karsiligi olarak "Tam Sayi" diyebiliyorsaniz, tabii ki
>"floating-point" (sayilar konusunda iseniz) karsiligi olarakta
>"Gercek Sayilar" diyeceksiniz. Floating-point deyimi baska
>birseydir, "float" typename(tur adi) baskadir. "float" ve "double" turleri,
>floating-point sayilari store etmek uzere kullanilan > farkli turdur.

tekrar hatirlatirim, Turkce'de gercek sayi diye bir terim yoktur. bir seyin=
=20
gercegi varsa, sahtesi de vardir. sahte sayi diye bir terim var mi? gercel=
=20
terimi (benden iyi bildiginizi kesin oldugu) ingilizce'deki real sayilara=20
karsilik turetilmistir;bir z=FDt anlamlisi vardir, sanal (complex) sayi.=
 eger=20
40 yillik gercel sayilar gercek sayilar olursa sanal sayilar da Turkce'nin=
=20
kurallari cercevesinde sahte ya da yalanci sayilar olur. bence sanal daha=20
mantikli, zira complex sayilar fiziksel dunyada karsiligi konamayan, ama=20
matematiksel islemler sonucunda ortaya cikan ve tamamen ussal(imaginary)=20
sayilardir.

>Bu durumda;
> floating-point numbers =3D Gercek Sayilar
> float =3D tek duyarlikli gercek sayilar icin kullanilan TUR adi
> double =3D cift duyarlikli gercek sayilar icin kullanilan TUR adi
>olarak ifade edilebilir.

bence halen floating point numbers=3Dkayan noktali sayilar
fixed point numbers=3Dsabit noktali sayilar.
float =3D float (oturup CC++ derleyiciyi Turcelemediginiz surece)
double =3D double

>Son olarak, uzun zamandir PASIFIZE olmus ve ayri guruplar halinde
>yapilmaya calisilan CEVIRI islerini AKTIVE eden arkadaslara
>tesekkur ediyor, calismalarinizda basarilar diliyorum.

madem Turkce'yi cok seviyoruz, pasifize olmu=FE=3Dedilgenle=FEtirilmi=FE
aktive eden=3Detkinle=FEtiren.

Sayg=FDlar.
Y.M=FCh. B.Bolat