[Linux] Re: belirli bir ip demetine izin

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 27 Jun 2001 - 18:15:59 EEST

Selamlar..

Ben gene Hocam diyeyim. Mesajlarinizdan cok sey ogrendim. Sonra etiket
sahibi olmakla ilim sahibi olmak farkli mevzular.. Ilim sahibi olan
herkesin onunde sapkamizi cikarip, hocam diyerek saygiyla egilmek lazim
bence. Etiketi olup ilmi kit olan nicelerini tanirim. Neyse hocam, bu
diyalogu uzatmadan asil polemige gecelim.

Elbette oyle yapmakla sorunlar bitmiyor. Fakat guvenlik sorunlari tek
kaynaga tasinir, izlenmesi, bakimi daha kolay olur gibime geliyor. IP
blok kontrolu, tek basina cok etkili olabilir. Fakat su "Bu IP disindan
gelenler, sifreyle girsin" istegi biraz can SIKIYOR. Soyleki, bu
durumda iki farkli guvenlik proseduru uygulamak gerekiyor. Yarin IP
blogunun genisletimesi vs. gerektikce sorun iyice dallanip
budaklanabilir. Elbette isinizi SIKI tutarak, 20 farkli proseduru
guzelce halledebilirsiniz. Fakat, uzatmanin ve basa dert acmanin
fazlada bir esprisi yok elbette. Mesela: koridordan baktim, Ahmet Hoca
gitmis. Dur bakiyim notuma, IP'si 1.2.3.3 imis. Gir static IP'yi.
Hoop.. Asildi koruma. Bunu engellemek mumkun tabiiki, firewall uzerinde
bir ARP testi eklenebilir. MAC adreslerini kaydet vs. Bir suru zahmet.
Ama, zaten guvenlik icin gene bir sifre sistemi gelistirilecekse, tum
herseyi oradan cozmek daha mantikli olmaz mi ?

Saygi ve sevgiler..