[Linux] Re: acayip bir sorun ( hafif offtopic, kusura bakmayin)

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@fide.org)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 15:10:07 EEST

Çarşamba 20 Haziran 2001 17:59 tarihinde, Murat SULUHAN şunları yazmıştı:
> Merhabalar
>
> faraday/ /etc/namedb/s#]nslookup appsrvr.appserver.tesam.com.tr
> Server: faraday.tesam.com.tr
> Address: 10.100.100.2
>
> Name: appsrvr.appserver.tesam.com.tr
> Addresses: 10.100.100.80, 213.161.137.6
>

> seklinde kayitlari bulunan bir Windows 2000 server var, uzerinde IIS
> calisiyor (kızmayin hemen; mecburen)

> Local networkde DNS sunucusu var (FreeBSD uzerinde), ben yapabilecegim
> kontrolleri yaptim, /etc/hosts dosyalarim tamam, dns tamam gozukuyor, adi
> ile pingleyebildigim bir servera niye adi ile www browserdan erisemiyorum
> [...]

Bir çözüm gelir diye bekledim ama gelmemiş anlaşılan. Ben w2k kullanmadım.
NT-4, IIS-4 kullandım. Onu da 4 4 lük hatırlayamıyorum. Bunun çözümü
web sunucusunun ayarlarının yapıldığı programda (mts türü bir ağacı vardır)
ana sunucu düğümünde açılan özellikler penceresindeki sekmelerden birinin
altında web sunucusunun bulunduğu makinaların, domain name, ip adresi,
kullandığı port gibi özelliklerinin girildiği bir pencere vardır. Burada
bu adresleri alt alta girmelisiniz. Ağ daki tüm web server'lara tek bir
web server gibi erişmek böylece mümkün oluyor.

Ne kadar yardımcı olabildim, bilemiyorum.

Kolay gelsin,

Nilgün