[Linux] acayip bir sorun ( hafif offtopic, kusura bakmayin)

From: Murat SULUHAN (murat.suluhan@tesam.com.tr)
Date: Wed 20 Jun 2001 - 17:59:13 EEST

Merhabalar

faraday/ /etc/namedb/s#]nslookup appsrvr.appserver.tesam.com.tr
Server: faraday.tesam.com.tr
Address: 10.100.100.2

Name: appsrvr.appserver.tesam.com.tr
Addresses: 10.100.100.80, 213.161.137.6

seklinde kayitlari bulunan bir Windows 2000 server var, uzerinde IIS
calisiyor (kızmayin hemen; mecburen)

ben bu makineyi local networkden hem adi ile, hem 10.100.100.80 ile hemde
213.161.137.6 ile pingliyorum

traceroute cekiyorum (ismi, legal ve private ip adresi ile) trace de tamam

www browserimi aciyorum appsrvr.appserver.tesam.com.tr veya 213.161.137.6
yazip deneyince hic bir sey gelmiyor, ama local ip adresini yazarsam
calisiyor

Internetten bir arkadasima appsrvr.appserver.tesam.com.tr diye
denettiriyorum, okay sayfa geliyor (under construction yazisi geliyor
simdiden soyliyim :-)

bu benim NAT ile disariya actigim butun serverlarda oluyor (2 adet FreeBSD
var onlarin uzerinde Apache var onlarda da durum aynı) , NAT i checkpoint
uzerinden yapiyorum, checkpointten www kurallari acik,

Local networkde DNS sunucusu var (FreeBSD uzerinde), ben yapabilecegim
kontrolleri yaptim, /etc/hosts dosyalarim tamam, dns tamam gozukuyor, adi
ile pingleyebildigim bir servera niye adi ile www browserdan erisemiyorum
fikri olan varmi?

Tesekkurler