[Linux] offtopic-Re: floatin point vs gercel sayi

From: bbolat (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Thu 21 Jun 2001 - 08:36:51 EEST

At 17:28 20.06.2001 +0200, you wrote:
>nasil pek anlayamadim ??? mantis kismini sabitleyebilirmisiniz, bir
>islemcinin register inde gelen komutlari/micro op larla burada hesaplanacak
>sayilarin/adres bilgilerinin mantisi 34 tur daha degisik olamaz gibi birsey
>mi pek anlayamadim...
x86 ailesi icin haklisiniz, ama ben su aralar ADSP serisi ile calisiyorum=20
ve kullandigim islemci 16 bit fix point. sayinin 16 bit oldugu belli ama=20
mantise ve kusurata(fraction) istediginiz kadar bit ayirabiliyorsunuz.=20
fixpoint sayilar bizim gundelik kusuratli sayilara benzer sekilde=20
kullanilir yani 3.54 seklinde. float sayilar ise 0.354E+1 seklindedir. 3.54=
=20
ile 0.2yi fix point toplarken soyle islem yapilir:
kusurat1+kusurat2=3D0.74, mantis1+mantis2+carry=3D3 ve sonuc 3.74. aslinda=
=20
islemci toplama yaparken mantis-fraction diye ayirmaz, direk 16bit toplama=
=20
yapar. float sayilarda ise once usteller esitlenir, 0.2E0=3D0.02E+1, sonra=
=20
mantisleri toplarsiniz, ustel aynen kal=FDr. ustel esitleme islemi uzun=
 surer=20
(2-3 cycle) ve float toplama min. 3 cycle zaman alirken fix toplama 1 cycle=
=20
surer. float sayilara kayan noktali denmesinin sebebi de islem yapmak icin=
=20
once noktayi kaydirma zorunlulugundan gelir. float sayilar mantis ve ustel=
=20
(exponent) diye ikiye bolunurken fix sayilar mantis ve kusurat(fraction)=20
diye adlandirilir. carpma islemi daha karisik, zamaninizi almak istemem.