[Linux] Re: [Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçektebedava değil - En Önemli 10 Nede

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Tue 19 Jun 2001 - 10:19:30 EEST

Merhaba,

> Yüzlerce dns zone'un tutuldugu dns server'in admini slave dns
> transferinden habersiz, ptr kaydi nedir bilmiyor... cok var böyle...
X> Ya şimdi kızmazsanız, ls echo ile kendini hacker zannedenlerde var.
X> İstisna neden kaideyi bozsun ki?

Sunu bilmelisiniz, linux/unix ile ugrasan hemen herkesin gecmisinde
DOS/NT/Novell vardir. Ustelik yogun olarak. Unix kullananlarin büyük
cogunlugu bütün bu sistemlerden gecmis, o sistemlerle terlemistir. Yani
unix'e bosuna sarilmaz, cünkü o saglamligi, kolay konfigrasyonu, istedigini
o kadar kolay yapabilmeyi unix'ten baska bir sistem vermez. :)

X> Sırf Apache'nin conf dosyası yeterli. Sunuduğu özellikleride izninizle
X> az-çok biliyorum. Aslında çok az biliyorum. Çünkü ben winnt de apache
X> çalıştırıyorum. Kusura kalmayın. Özür dilerim, saygısızlık ettim.

Benim gördügüm Unix'in NT ile en temel farki: Birsey calismiyorsa sorun cok
büyük olasilikla sizdedir. Bir hata varsa ya admin ayarlarda hata
yapmistir, ya da donanim vs sorunu vardir. Yani unix'te bilginiz ölcüsünde
birseyler elde edersiniz. Bahsettiginiz NT cözümünün buna ne kadar uzak
oldugunu görüyor musunuz?

Unix'in kesinlikle en sevdigim özelligi birsey yapmak icin bilmeniz
gerekmesidir. O yüzden linux bana cok sey verdi. Buradaki bazi arkadaslar
bilir, sirf bilgi eksikliginden bircok seyde cok terlemisimdir.

X> doğru. Eğer mesela tam teşekküllü, yani 2 gb ve bütün servislerin
X> çalışacağı bir redhat kurarsam, 35-40 dakika sürüyor. Ancak w2k da, bir
X> IIs kurmak en az 15 dakikadır. ServicePackle, onu et bunu et, zaman
X> uzar. Doğruya yanlış demek kimin hakkı?

Tesekkürler. Aslinda linux kurarken workstation ve server olarak ele
alirsaniz öyle 2 GB kurulum yapmaniza da gerek kalmaz. Benim server
kurulumlarim 200 MB civarinda oldugundan zaman konusunda verdigim örnege
daha yakin seyler elde ediyorum.

> Hayir donanimlari uyumlu imis.
X> Mesela winmodemi yokmuş :-)

Ek olarak özellikle server kurarken önceden kurdugunuz, tanidiginiz
donanimlarla yola cikarsaniz basiniz daha az agrir. Bu sadece linux degil
nt icin de böyle.

iyi günler

--
 Alper Oguz    alperliste@showtv.com.tr

... Klik..Klik..Klik.. Hay bin kunduz tagline'Im kalmamIs ...