[Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçekte bedava değil - En Önemli 10 Neden

From: Xlinux (xlinux@gmx.net)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 19:30:48 EEST

> Merhaba,

Merhaba

 X> Siz saygıyı ya da sevgiyi beleş ya da paralı olmasına göremi ölçersiniz?
>
> NT adminleri kullaniyor ama daha en temel ag protokollerinden habersiz bir
> sekilde. Kullandigi servisin ne oldugundan habersiz bir sekilde...
Yüzlerce
> dns zone'un tutuldugu dns server'in admini slave dns transferinden
> habersiz, ptr kaydi nedir bilmiyor... cok var böyle...

Ya şimdi kızmazsanız, ls echo ile kendini hacker zannedenlerde var. İstisna
neden kaideyi bozsun ki?

> Eger conf dosyalari icin böyle yorum yapiyorsaniz unix/linux'u
> anlamamissiniz demektir. Acin birkac tane daemon'un, squid.conf,
httpd.conf
> gibi de bir yazilim ne kadar cok detay sunuyor bakin.

Sırf Apache'nin conf dosyası yeterli. Sunuduğu özellikleride izninizle
az-çok biliyorum. Aslında çok az biliyorum. Çünkü ben winnt de apache
çalıştırıyorum. Kusura kalmayın. Özür dilerim, saygısızlık ettim.

> Zamandan bahsetmissiniz, cd sürücüye bir linux cd'si koyup, hizli formatla
> kurulum yapip, default ayarlarla web, ftp, mail, fw, proxy gibi servisleri
> kabaca/calisir halde bitirmek yarim saatten fazla zamanimi almiyor.
> Bildiginiz ayarlarla kernel derleme, konfig'lerde ince ayari da katin 1
> saatte bitirirsiniz. Denemeyle sabit...

25 dakikada Redhat kuruluyor, zaman tuttum. Atmasyon bir rakam değil. W2k yı
3 saatte kurar, 3 günde adam ederim. Dedikleriniz elbetteki doğru. Eğer
mesela tam teşekküllü, yani 2 gb ve bütün servislerin çalışacağı bir redhat
kurarsam, 35-40 dakika sürüyor. Ancak w2k da, bir IIs kurmak en az 15
dakikadır. ServicePackle, onu et bunu et, zaman uzar. Doğruya yanlış demek
kimin hakkı?

> Hayir donanimlari uyumlu imis.

Mesela winmodemi yokmuş :-)

> Keske biraz temkinli konussa de agzindan cikanlari kulagi duysa. :)

:-)

> iyi günler

Sizede