[Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçekte bedavadeğil - En Önemli 10 Neden

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 12:54:53 EEST

Murat SULUHAN wrote:
> Merhabalar
> sacmalik dunyadaki en iyi teknik destek Digital de idi,
> onu da Compaq sirf servis mantalitesini gelistirmek icin satin aldi,
> dolayisi ile simdi Compaq da

Bunu ilk defa sizden duyuyorum... Ben cok baska bir hikaye animsiyorum,
gerekcenin bundan ibaret olduguna emin misiniz? Referans varsa elinizde
goz atmak isterim.

> bulunmus tehlikeli olabilir update edin sistemlerinizi dediler o kadar,
> freebsd de cvsup ile hergun sistemi update etme garantisi verebilirim sana,
> sanki daha iyi servis kalitesi gibi ne dersin

cvsup ile her gun update etmenin hizmet sunuculari icin iyi bir fikir
oldugunu
dusunmuyorum. Bir gun henuz yeterince denenmemis bir yazilim hatasi
yuzunden
sunucularinizdan birisi elinizde kalabilir. Bunun yerine bir sure yeni
yazilimi
denemenizi ya da denenmesini beklemenizi (en azindan hizmet sunucularina
yuklemeden once) oneririm.

> Mickeyshit ne yapiyor koskoca NT nin source kodunu yeniden yaziyor, eger
> program yazdiysan bilirsin programi yeni versiyon icin silip yeniden
> yazarsan eski hatalarini yinelersin, (en son bir aralar C kodu 12 milyon
> civarindaydi ) service pack, patch haric

Yeni surum icin bazen silip yeniden yazmak (mimari degisikligi soz
konusu ise)
daha anlamli olabilir. Belli kisimlar yine kullanilabilir olacaktir...

Ayni hatalarin tekrarlanmasi ayni yazilim gelistirme sureclerini
kullandiginiz
surece kacinilmazdir. Microsoft'un yazilim gelistirme surecinde zaman
ekseninde
devamli bir gelisme var; son urunleri eskilerine gore daha iyi...

Microsoft'un NT'si ile 2000'i kalite bakimindan karsilastirabileceginize
emin
misiniz? Benim ufak tefek deneyimlerime gore 2000, NT'den daha kararli.
(Dikkat:
daha iyi, daha becerikli, daha az kaynak gerektiriyor vb. demedim)

Yine de, becerileri/yonetilebilirligi/kararliligi ve olceklenebilirligi
nedeni
ile Apple'in yaptigi gibi UNIX'e kendi arabirimlerini giydirmedikleri
surece daha
iyisini yapabileceklerinden emin degilim... :)

sevgiler, selamlar,
-bd