[Linux] Re: Gereksiz..+Turkcelestirme..+

From: Mustafa OZBAKIR (mozbakir@deba.com.tr)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 13:50:26 EEST

BD> "falan filan demektir" bicimindeki cumleler ile bir tartisma
BD> yapabildiginizi dusunuyor musunuz? Benim yazdigim mesaja (icerigi ne
BD> olursa olsun) "falan filan demektir..." biciminde yazacaginiz bir
BD> yanit beni kuplere bindirirdi kesinlikle...
ozur dilerim orada falan filan yerine vb. desem dogru olacaktý.

BD> Herkes az ya da cok globallesmenin farkinda. Globallesiyoruz diye
BD> Turkce iletisimi birakip Ingilizce mi konusup yazmaya baslayalim?
simdi oglen yemeginde bu konuyu iþ arkadaþýmla sohbet ettim.þimdi
ornegin adam bi kitap veya how-to yazmýs.bunu turkceye cevirme
konusunda sizlerle hem fikirim.ama uygulama sonrasýnda bir hata mesajý
cýhktý bu ingilizce hadi ben sen biliyoruz bilmeyenler? (bir bayan
vardý nilgýn haným(kendisine hayraným hata mesajlarýný bile turkceye
cevirmek için elinden gelenin fazlasýný yapiyor)
BD> Bilgi teknolojilerinden Turkiye'de herkesi faydalandirmak istiyorsak
BD> bunu anadilimizde calisan sistemler ile yapacagiz. Kendimiz mi
BD> uretecegiz yoksa bugunku gibi arkadan nal toplarken ceviri yapip
BD> yetismeye mi calisacagiz onu zaman gosterecek ama lutfen Gorkem'in
BD> dedigi gibi en azindan calisanlarin moralini bozabilecek davranislardan
BD> kacinin...
 amacým moral bozmak ise madem bos yere sizlerden azar iþitiyorum bi
 konuya daha el atayým(kýzdýrmak için-artý gerçekler acýdýr)bugun
 avrupa birligine girmek için adamlara yalvar yakar olduk.üsteleyip
 duruyoruz.neden? neden kendimizi küçük düþürüyoruz.çýkýþýmýz
 avrupamý?yaw adamlar bizden nefrettin yaný sýra aralarýna almak
 istemiyor iþte.askeri birlige bile almýyorlar iþte..yunanca
 portekizce yapýlan kullaným klavuzlarýnda neden türkçe yok..

------

--
Best regards,
 Mustafa                            mailto:mozbakir@deba.com.tr