[Linux] Re: Gereksiz..+Turkcelestirme..+

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Mon 18 Jun 2001 - 14:42:03 EEST

Merhaba,

Monday, June 18, 2001, 2:47:55 PM, Gorkem Cetin wrote:

GC> Bugun yarin bir arkadas yerellestirme icin cagri yapacak, umarim akli
GC> basinda insanlar bu mektubunu ciddiye almazlar da calisacak yeteri kadar
GC> arkadas buluruz.
Ayrica sunu da unutmamak gerekiyor. Eger herkesin bu teknolojilerden
yararlanmasini istiyorsak, bunun Turkce de olmasi gerekiyor. Isteyen
gene Ingilizce kullanabilir. Sadece bilgisayar kullanmayi bilen mutlu
bir azinligi degil de, tum Turkiye'de Ingilizce bilmeyen buyuk
cogunlugu da dusunmemiz gerekiyor.

Turkce disinda dil bilmeyene, dur kardesim senin ogrenmeye hakkin yok
diyemeyiz. Her konuda fazlasiyla ingilizce dokuman var zaten, bu
yeterli olsaydi Turkiye'de linux'un milli isletim sistemi haline
gelmesi gerekirdi. Oysa gelen tepkilerden ozellikle Turkce
teknik dokumanlarin ve anlatimlarin cok yararli oldugunu anliyoruz.

Bir "kopru" olmak icin caba harcamali, olabildigince fazla kisiyle
bilgiyi paylasabilmeliyiz. Ulkemizde de bunun yolu, ciddi bir
Ingilizce dil seferberligi ilan etmedigimiz surece Turkce. Herkes
bunun icin caba harcamak zorunda degil, ama caba harcayanlara da
destek olunmuyorsa bile kostek olmamak "ne gereksiz is yapiyorsunuz"
dememek gerekiyor.

Herkes bu isin bir ucundan tutmaya calisiyor. Kendisi icin onemli olan
kisimlarini guzellestirmeye calisiyor. Boylece serbest yazilimlar
gelisiyor. Yoksa bugun hicbirimizin aklina gelmeyen donanim ve yazilim
destekleri olmazdi herhalde Linux'ta.

                                   Doruk

FISEK GRUP - http://www.fisek.com.tr
Ankara : 0-312-3857026 / 0-312-3952377
Istanbul : 0-216-4284693 / 0-212-6521130