[Linux] Re: Ynt: Linux neden gerçekte bedava değil - En Önemli 10 Neden

From: Xlinux (xlinux@gmx.net)
Date: Sun 17 Jun 2001 - 23:01:51 EEST

Sayın Umut beyfendi;

Benim tartışmalarımı ne olarak algıladığınız umurumda bile değil. Sizin neyi
saygısızlık algıladığınız da umurumda değil. Eğer başka görüşler çıkınca, at
gözlüğü takıp MS'e sövmenin mantıksızlığını belirtenler olursa, buna elbette
karşı çıkacam. Kendi aranızda tartışma yapıp, Ms'e sövmek ne kadar
mantıklıdır?

> Burasi bir Linux tartisma listesi ve topic icerisinde Microsoft

Efenim, 20 nin üzerinde tartışma listesine üyeyim. Tartışma listesinin ne
olduğunu gayet iyi bilirim. Elin John'u, Maykıl'ı ile de tartışabiliyorum,
şükür. Newsgroup ve tartışma listeleri hakkında ki görüşlerinize teessüf
ederim.

>Sevmiyorsaniz veya Microsoft sistemleri daha cok size yakin buluyorsaniz
lutfen onu kullanin ve sozu daha fazla uzatmayin.

Efenim, çok teşekkür ederim ancak lafımı ne kadar uzatacağımı size soracak
değilim. Özür dilerim, buu söylemek zorundayım, ancak tartışamlarıma
katlanamıyor iseniz, maillerimi okumayınız. Böylece uzatma görmezsiniz.
Ayrıca bir dipnot düşeyimde içiniz rahat etsin. Ben hem windos hem de linux
kullanıyorum.

>. Ben bu listeyi Microsoft, Linux catismalarini izlemek icin takip
etmiyorum ve acikcasi pek de umurumda degil.

Bende tartışmak istiyorum. Arkadaşlarla çok çetin tartışmak istiyorum.
Sokrates'te sorarak tartışarak öğrenirdi. Umuıruzda değilse, dediğim gibi
okumayın efenim.

> Linux veya Microsoft... hangisinin daha guzel oldugunu ispatlasaniz sizin
elinize ne gececek allahaskina? Ya da bizim elimize ne >gececek? Buradaki
insanlar sizin yazdiklarinizi okuduktan sonra ikna olup, haklisin kardesim
biz bir hata yapmisiz diyip >sistemlerinden Linux' u silip yerine W2K mi
kuracaklar? Olacak seyler pesinden ugrasalim ve benim gibi bu tur
tartismalari anlamsiz >bulan kisilerin mailboxlarini mesgul etmeyelim.

Kusura bakmayın, çok özür dilerim ancak bu egoism den başka birşey değildir.
Benim tartışmam iyidir, senin tartışman kötüdür demye geliyor bu. Kusura
bakmayın ama, tartışmaya devam etmek zorundayım.

>bunu yapabilirsiniz. Eger siz bunu yapamiyorsaniz, burada ahkam kesmeden
veya uzmani olmadiginiz konularda yorum yapmadan >lutfen sukunetle izleyin
ya da en iyisi bu listeden cikin.

Efendi kendinize gelin. İki kelime görüüşmden dolayı kim size beni kovma
yetkisi veriyor? Burada despotluk mu hüküm sürüyor? Kanaatime göre, biraz
sınırınızı aşıyorsunuz. Ne oldu anlamadım? Acaba kullandığım fonttan, hiçbir
şey çakmadığımı mı anladınız? Nasıl erdiniz bu sonuca.. Hayretler
içindeyim.. Biraz iftira kokuyor bu, özür beklememekle birlikte bir daha
sınırı aşmazsanız çok sevinirim.

> Son bir hatirlatma... Bir mailing listte yapilacak en buyuk saygisizlik o
mailing listin genel amacina aykiri dusen konularda >provokatorluk
yapmaktir. Maalesef sizin yaptiginizi bana ve bu listeye uye diger kisilere
saygisizlik olarak algiliyorum ve devam >etmemesini temenni ediyorum. Mumkun
oldukca kirici olmamaya calistigim mesajima cevap verseniz bile ben cevap
>yazmayacagim, umarim siz de benim gosterdigim olgunlugu gosterirsiniz.

Efenim kusura bakmayın ama siz kırıcılık nedir öğrenememişsiniz. Şu
yazdığınız mesajda kırıcı hiçbir yan yok öyle mi? Provokatör olduk, saygısız
olduk, hiçbir şey bilmeyen bir adam olduk. Tebrikler...

Provokatörlük te yaptığımı kesinlikle zannetmiyorum. Internet ne demek? adlı
bir webbee reklamı vardı. Lütfen takibeden cümleyi hatırlayın.

Sizin neyi saygisizlik olarak algiladiğiniz umurumda değil. Kimseye herhangi
bir ters harekette bulunmuş değilim. Hatta kimseye sizin tabirleriniz ile
bir kelime söylemiş değilim. Ancak saygisizliğin hasini siz yapıyorsunuz.
Ben tatlı tatlı tartışıyor, ve karşılaştırma yapıyorum. Anlamadım neden bu
kadar kızdınız? Ms kelimesi neden bu kadar rahatsız ediyor. Eğer Ms kelimesi
olmayan bir hayat düşlüyor iseniz, Himalaya dağlkarının tepesinde, dünyadan
habersiz bir budist tağınağına gidin. Arasıra da, şöyle Usenette linux
guruplarında neler var, neler yok bir bakın. (Öneririm, ama bakmazsanız,
size saygısız deme hakkını kendimde göremem, özür dilerim)

Ak ile karayı ayırt etmek için muhakkak, bir ak, bir de kara lazımdır. Hep
kara ya da hep ak ile hiçbirşeyi anlayamazsınız. Ben bu kadar seviyesiz bir
maili hakedecek, hiçbir şey yapmadım. Sizin düşüncelerinize göre düşünmeyi
de düşünmüyorum. Baskı yaparak, liste önünde bana bu tip mailler yazarak,
kusura bakmayın ama, hiçbir şey elde edemezsiniz. Ama anlıyorum. Birilerinin
bu mail üzerine bana çok kızmasınıbekliyorsunuz. Ama umarım olmayacak.

Linuxçuların Ms'in iyi yanlarını görmesi, tartışmalara MS'inde iyi
taraflarını katarak bakması şahsi kanaatimce, LILO ya da squid server
kurulumundan çok daha önemlidir. (Ancak ben bu görüşüme uymayana saygısız
demem.)

Üzgünüm ama bir daha böyle mail atarsanız, cevap alamayacaksınız. Çok
üzgünüm.

Sevgiler, Saygılar...