[Linux] Re: Ynt: Re: Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Fri 15 Jun 2001 - 15:26:09 EEST

Selamlar..

--- Burak DAYIOGLU <dayioglu@metu.edu.tr> wrote:

> bir seyi
> vardi, buradan
> yilindan beri
>
> Bunu anlamadim. Tuslarin keymap'e gore farkli islevleri olmasindan
> soz
> ediyorsak
> scancode'lar ile hangi tusa basildigini "tusun anlamindan bagimsiz
> olarak"
> ogrenebilirsiniz ama siz zaten bunu biliyorsunuzdur...

Simdi.. Eger 30 kadar paketin, yazilmasindan, kurulmasindan, alfa ve
biraz da beta testinden, bakimindan ve egitiminden sorumlu iseniz,
musterilerinizin cogu hayatinda hic gercek bir bilgisayar kurmamis ise,
aradaki mesafeler 100'lerce km ile olculurken, bir servis araciniz
yoksa, isletmenin tek arabasi da bir otomobil oldugundan surmeye
korkuyorsaniz (Otobus filan olsa korkmazdim da, taksiler hemen
devriliveriyor..), bu 30 pakette ayri ayri klavye testi yapmaktansa,
tek bir cekirdek surucu yapmak daha mantikli oluyor. Tek bir library
dahi olsa, sadece derlemek bile cok eziyetli oluyor. Bu durumda birakin
klavye surucusunu, fontlari bile kendinizin ayarlamasi kadar rahatlik
veren bir sey olmuyor.

> kod
> kotu mu olurdu
> teknikleri,
> iyi olurdu.
> bile iyi bir
> dair bir
>
> Boyle kitaplar olamaz. Hepsi ayri birer konu... Hepsi uzerine
> yazilmis
> ayri
> kitaplar var, olacak. Ancak bir RAD araci olan VB'i anlatan kitapta
> veritabani
> tasarimi, standart normal formlar, E-R'lar vs. olmasini beklemek
> [...]

SAnirm gene ayni fikri, muhalif fikirlermis gibi yorumluyoruz. Bende
zaten oyle kitaplar yok, en azindan kosedeki kitapcida (Kosedeki
kitapci, buranin en buyugu. Yerli yabancibir suru yayin var ama, bu
konuyla alakali tek kitap, MS'nin hatasiz kodlama kitabi, Turkce'sini
okumustum ama burada sadece orjinali var.) bulamiyorsunuz diyorum.
Elbette Univ. Kutuphanelerini, Ankara, Istanbul vs. guzelce tarayip
paha bicilmez bir arsiv olusturabilirsiniz. Fakat bunlari toplamanin
butcesi, zaman ve para acisindan imkansiz rakamlar olabilir.

> tanimiyor.
> direncinin
> sormak
> gun icinde
> bakalim o gece
> /usr/src/linux/ dizini
>
> Yama mi yazarsiniz yoksa yeniden bir driver mi? Yama yaziyor olmak
> mevcudu
> kullanmak agirlikli bir tercihiniz oldugunu gosterir bu ise simdiye
> kadarki
> soyledikleriniz ile celisiyor.

Duruma Gore. Bazen boyle durumlarda sil bastan yapmak daha iyi
olabilir. Bu surucude mevcut yerine sil bastan yazilmis bir surumdu.
Asil dikkat cektigim yer su: Mecburi degil, ama driverlerin nasil
yazilacagini bilmeniz, size cok faydali olur. Herseyden once
programiniz bunlara ulasacak en sonunda. Ornek olsun diye soyluyorum.
ext2'nin yumusak karni olan dolu dolu bir dizin olusturma (10.000
dosya) meselesini bilmiyorsaniz, bazen basiniza dert acabilir.
Diyelimki urun kartlari icin urun resimlerini ayri ayri dosyalara
koydunuz. Program niye tikaniyor diye cok sac bas yolabilirsiniz...

> [...]
> basit
> programcilik
> distributorlugunu yapan bir
>
> Omru hayati boyunca RAD araclarini kullanacak, bu araclarin
> sinirlarini
> hic
> zorlamayacak insanlara da ihtiyac var. "Ciddi" dediginiz uygulamalari
> bir tek
> kisi gelistirmiyorsa sozunu ettigim ara kategoride insanlara da
> ihtiyac
> var.
> Endustri bu durumdaki insanlari yogun bicimde istihdam ediyor.

Bundan sonrada edecek.. Ama benim dedigim gibi olanlar "Altin
bilezikli" konumunda olacak.

> [...]
> gormuyor,
> herkes packethead de degil... Bazilari bos zamanlarinda hobi olarak
> baslayarak
> bir seyler yapmak istiyor ve sizin-benim gibi bu ise tum gunlerini
> ayirmiyor,
> ayiramiyor. Boyle durumdaki insan kitlesi hacminin bizlerin
> kitlesinden
> fazla
> oldugunu hatirlatmak istedim sadece...
>
> Ne yazik ki basladigimizdan cok farkli bir yerdeyiz... "RAD
> tool'larindan
> kacinilmali mi?" gibi bir baslangic noktasindan nerelere geldik. Daha

Yeni baslayan biri bence RAD'dan ziyade temel programciliga yonelmeli.
Bu onun gelisme cizgisinin egimini artiracak ama o kadar dik bir yokusa
surukleyecektir. Eger o yokusa ayak uydurabilirse, cizgi otesine
gececektir. Ama niyeti is yapmaksa, yani programcilik icin degil, bir
amaca gore program yazacak kadar bir yere gelmek istiyorsa, bence
programciliga da ihtiyaci olmaz. RAD ve spreadsheet gibi uygulamalar
dahi yeterli olur. Guncel VBScript gibi seyler cogu ise yeterlidir..

> komigi,
> geldigimiz yerde herkes RAD tool'lari kullanilsin diyor ama biz bu
> sefer
> de
> kimin nasil kendisini gelistirmesinin uygun olacagi tartismasina
> yelken
> acmaya basladik...

Benim hatirladigim kadari ile bir arkadas, liinux'ta Delphi, VB gibi
bir seyler ariyordu. Programciliga girismek icin. Yazilarindan ve diger
mesajlarindan yeni bir arkadas oldugu belliydi. Bende "Programcilik
ogrenmek icin RAD'lardan once temel islevleri ogren" anlaminda cevap
yazmistim. Konu buralara geldi. Hep soylerim, benim biraz anlatim
kabiliyetim zayiftir...

Bu konuyu soyle ozetleyeyim, bir soru olsun, kendinize cevaplayin.
Genelde programcilik dersleri "Hello World !" ile baslar. Fareyi al.
New Form, new label, caption = "Hello World!". Make.. Run.. Iste oldu.
Ekrana yazmayi ogrendiniz.. Sizce bu bir GUI programcisina, pencere
siniflarini, font ailelerini, pencere sinifinin diger ozelliklerini,
NLS, UNICODE veya ASCII text arasinda ne farklar oldugunu ne kadar
gosterebilir ? Eger "Hello World" yerine "Hoşgeldin" yazsa, buradaki 3.
harf acayip bir sey ciksa, hani su s ($) harfi icin, bu yeni baslayan
birinde ne gibi fikirler uyandirir ? Sizce sadece yazi yazmak bile, bu
konularda belli bir teknik birikim (True type encapsulation degilse
bile font encoding diye bir kavramin oldugunu bilmek gibi) sahibi
olmayi gerektirmez mi ? Bence bir kelimeyi ekrana basmak bile belli bir
arkaplan gerektirir. Bunlari biliyorsaniz, RAD vs. farketmez..

> Kendi adima bu tartismadan cekilmenin uygun olacagini dusunuyorum.
> Bir
> baska
> tartismaya kadar eyvallah...

Hocam bence bu zevkli bir tartismaydi. Ama genelde ayni seyleri
soylememize ragmen nedense muhalefet olduk.. Fakat su HD'leri
parcalamak veya tek parca tutmak meselesi daha kapanmadi. Su an
carsidayim, bir cafe'den cevap yaziyorum.. Ama aksama evde soyle uzun
bir dokumani hazirlayacagima emin olabilirsiniz.. Fakat sunu
soyleyeyim, hakikaten sizinle tartismak bir zevk. Umarim listedeki
arkadaslar rahatsiz olmuyorlardir. Belki birazda isik tutabiliyoruzdur.

> sevgiler,

Saygi ve sevgiler..