[Linux] Ynt: Amerika'yi yeniden kesfetmek

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 00:41:43 EEST

Selamlar...

Gecenlerde hatirlarsaniz, listede bir windows sorusu vardi. Muhasebe
programlarindan nasil text yazdiriliyor gibi. Siz bir programci iseniz,
dusuk duzey cagrilari bilir kullanir boyle eften puften isleri kolayca
asarsiniz. Eger isi ogrenmeye calisan biri iseniz, sizin icin dogru olan yol
budur. Ama artik o noktalari ozumsedikten sonra, gider begendiginiz
kodu/bileseni kodunuza monte edersiniz.

Isi ogrendikten sonra hamalliktan kurtulmak iyidir, ama isi hamala
yikarsaniz, yapacaginiz calisma, hamalin baskasinin esegini ararken turku
cagirmada olan yetenegine bagli kalir. Koskoca iki bilgisayar muhendisi,
BASIC'ten bu optik okuyucuyu kimildatamaz bile diyerek iddia edip,
islerinden oldular. Bana ilk sorduklari, bunu calistiracak bir VBX varmi
olmustu. Ben gerek yok. DOS'taki QBX ile yapariz, daha kolay olur demistim
ve ardimdan iddiaya girmisler. Maalesef, istemezdim oyle olsun...

Sizinde o mantikla bir gun geleceginiz yer orasidir. Ardindan sizin gibi
dusunenler artar, bir gun bakarsiniz ki herkes birbirine bakiyor, OCX,
Driver vs. yazsin diye. Yada bir problem cikar debelenir durursunuz, hele
birde 6 aylik muhasebe evraklari kayitli ise o programda, kemirecek
tirnaginiz bile kalmaz.

1992'de Linus ve digerleri, nasil olsa Microsoft guzelce yaziyor (O
zamanlarda AT&T UNIX'in rakibi SCO-UNIX/XENIX'ti, Buda Microsoftun
sirketiydi), birakalim biz gelsin kullanalim deseydiler, bugun bu Linux
ortada olurmuydu ?

Eger iyi X programcisi olacaksaniz, X server socketlerinde ekrana nasil
ulasacaginizi bileceksiniz. Ama kullanmaz, bunu Qt'ye birakirsiniz bu ayri.
Cunku yarin QT yerine daha iyi TT ciksa dahi, ise uyum saglamaniz bir kac
gunden fazla olmaz. Veritabamni uygulamasi icin Client-Side, Server-Side
cursor, indexleme, Btree, ISAM vs. bileceksiniz ki basiniz agrimasin.

Bu arada birgunde sizden program istiyorlarsa, spreadsheetler, SQL,
veritabanlari vs. bunun icin var. Bunlari kullanin. Ben oyle yapiyorum
sahsen.

Eger boyle bilesen isinin kolayligina kacmanin faturasinin ne oldugunu
gormek istiyorsaniz, Windows icin bilesen ureten ureticilerin FAQ'larina ve
news gruplarina bir goz atin.

Saygi ve sevgiler..