[Linux] Re: Ynt: diski bölmek

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Thu 14 Jun 2001 - 15:00:51 EEST

Serdar KOYLU wrote:
> Bu da dogru. Diski partisyonlara ayirmak, disk uzerinde kafanin
> katetmesi gereken mesafeyi artirir. Partisyon islemiyle bilgilerin,
> yani /home'deki veri ile /var'daki verinin arasindaki mesafe artar.

Mesafe aradaki byte sayisi olarak ele aliniyorsa artabilir. Bir distaki
ve onun hemen icindeki silindire yerlesir ve aslinda ayri disk
bolumlerinde (partition) yer aliyor olamazlar mi?

> dizininde http verileri saklamasinin esprisi bu olabilir belki. IDE
> sirali okumada, 1,10000,45,80,1,580 gibi silindirleri istendigi sirada
> okur. Buda kafanin katedecegi toplam mesafeyi artirir. SCSI ise,

Buna kabul ama bunun disk bolumlendirmesi ile bilesik bir etkisi
olabilecegini hala kabul edemiyorum; ikna olamadim. Bence bu veriler
sizin ulastiginiz sonuca ulasmamizi saglamaz. "Partitioning, verilerin
ulasimi acisindan bakildiginda I/O performansini dusurur" genellemesi
yapilamaz bence... Gecerli oldugu ve olmadigi durumlar olacaktir.

> Asil konu diskin organizasyonu. FAT tablosu diskin basinda bulunur ve
> surekli kafalarin diskin baslangici ile sonu arasinda gidip gelmesine
> yol acar. ext2'de ise FAT Tablosu yoktur dosya yerlesimlerini bulmak
> icin. Boylece kafanin hareket marjlari daha yakindir. Windows'un disk
> doldukca yavaslamasinin sebebi budur..

Windows'un dosya sisteminden soz ediyorsunuz gene... Ben
bolumlendirmeden
(partitioning) soz ediyorum. Dosya sistemi organizasyonundan (filesystem
organization ) degil...

> Bilgiler birbirine daha yakin olacagindan, kafanin daha kisa
> hareketleriyle okuma-yazma yapilir. Bu da sureden kazandirir. Detaylari
> yukardan anlasiliyor zaten..

anlasilamadi... :)

sevgiler, selamlar,
-bd